ChipZ Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Jag bara undrar varför vissa chippar sitt PS2? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NeoX* Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Varför? dum fråga? Billigare, istället för att köpa ett spel för 5 - 6 hundra kronor så köper man bara en Dvd skiva och bränner. + att man kan få tag på spel som inte kommit ut i europa en. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Jag bara undrar varför vissa chippar sitt PS2? Kanske för att kunna ladda ner och köra brända spel? Dum fråga. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 3 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 Vissa chippar den för att först och främst kunna spela brända spel eller filmer. Annars brukar man chippa den för att kunna spela importerade spel/filmer från andra länder. (Såsom USA & Japan). Jag själv ska chippa mitt i sinom tid då jag har tid och pengar. Alltid kul att ha ett spel som man inte orkar köpa och bara vill prova på? Och demo spel ger inte särskilt mycket att se på heller. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 3 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 (redigerat) Man sparar rejält mycket,långsiktigt då. Ifall vi nu säger att chippen kostar ettusen kronor och bara en spel kostar typ 500-600 kr,då sparar man mycket,räkna bara ut hur mycket det blir på ett år ifall du inte chippat din Ps2 och köper spel varje månad för 500 -600 kr. Redigerat 3 Februari 2006 av Fusion Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lakris Skrivet 3 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 det va ingen dum fråga, det var en seriös, han visste ju inte det Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rg_fuskare Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 det va ingen dum fråga, det var en seriös, han visste ju inte det lakris har rätt det var ingen dum fråga. man har hip för att spela brända spel o.s.v Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 Vart ska man chippa den? hemma eller måste man skicka in den eller vad det e :cry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 Att chippa den kan man också göra själv om man kan. Men man måste vara väldigt teknisk av sig. Och att öppna burken för att sedan stoppa ner ett kort i den tror jag knappast en unge klarar av. Men man kan finna många människor runt om i sverige som gör sådant här för pengar. En sida, http://www.chipnplay.se , finns en väldigt billig chippning utav PS2 för under tusen lappen. Även att denna sida är säker och att man vet att om något går lurt till så kan man nå dem på deras egna lilla butik. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 Jag tror att man chippar sina konsoller därför att man inte vill/har råd att köpa spel. Själv vill inte jag chippa mitt Playstation 2 för jag köper hellre mina spel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 7 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Tack för svaren och det var ingen dum fråga :angry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeem Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 Vissa chippar den för att först och främst kunna spela brända spel eller filmer. Annars brukar man chippa den för att kunna spela importerade spel/filmer från andra länder. (Såsom USA & Japan). Jag själv ska chippa mitt i sinom tid då jag har tid och pengar. Alltid kul att ha ett spel som man inte orkar köpa och bara vill prova på? Och demo spel ger inte särskilt mycket att se på heller. Om du chippar din ps2 nu kommer du ej kunna köra bränt. Det är olagligta att köpa/sälja chipp som kringår copyright-lagen. Så om du chippar nu och vill köra bränt, måste du flasha om BIOS:et själv. Det är olagligt i sverige och om det går snett är din ps2 helt värdelös. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg