Hoppa till innehåll

Varför Chippa?


ChipZ
 Dela

Rekommendera inlägg

Vissa chippar den för att först och främst kunna spela brända spel eller filmer. Annars brukar man chippa den för att kunna spela importerade spel/filmer från andra länder. (Såsom USA & Japan).

 

Jag själv ska chippa mitt i sinom tid då jag har tid och pengar. Alltid kul att ha ett spel som man inte orkar köpa och bara vill prova på? Och demo spel ger inte särskilt mycket att se på heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man sparar rejält mycket,långsiktigt då. Ifall vi nu säger att chippen kostar ettusen kronor och bara en spel kostar typ 500-600 kr,då sparar man mycket,räkna bara ut hur mycket det blir på ett år ifall du inte chippat din Ps2 och köper spel varje månad för 500 -600 kr.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att chippa den kan man också göra själv om man kan. Men man måste vara väldigt teknisk av sig. Och att öppna burken för att sedan stoppa ner ett kort i den tror jag knappast en unge klarar av.

Men man kan finna många människor runt om i sverige som gör sådant här för pengar. En sida, http://www.chipnplay.se , finns en väldigt billig chippning utav PS2 för under tusen lappen. Även att denna sida är säker och att man vet att om något går lurt till så kan man nå dem på deras egna lilla butik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa chippar den för att först och främst kunna spela brända spel eller filmer. Annars brukar man chippa den för att kunna spela importerade spel/filmer från andra länder. (Såsom USA & Japan).

 

Jag själv ska chippa mitt i sinom tid då jag har tid och pengar. Alltid kul att ha ett spel som man inte orkar köpa och bara vill prova på? Och demo spel ger inte särskilt mycket att se på heller.

 

Om du chippar din ps2 nu kommer du ej kunna köra bränt. Det är olagligta att köpa/sälja chipp som kringår copyright-lagen. Så om du chippar nu och vill köra bränt, måste du flasha om BIOS:et själv. Det är olagligt i sverige och om det går snett är din ps2 helt värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...