Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.


isMaNnen

Rekommendera inlägg

  • Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har skitmånga kompisar som är Kristna och dem är Ortodox&Katoliker och dem säger att det finns lagar.

 

Har du läst en bok från bibloteket så tror jag dig, men att läsa det dära struntsnacket är fel. Den du länka alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

men sluta argumentera att vi har fel då vi inte läst koranen, måste vi läsa hela koranen när vissa här citerar lagar från den ändå? låter onödigt för mig.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men i bibeln så står det inte något alls som de islamiska "Guds"-lagarna..

 

Guggo, du förstår väl själv att det finns kristna som dödar o.s.v.. Men anledningen till att jag (och säkert många fler) tycket att islam är våldsam är för att det står I koranen om 'guds' lagar som är hemska.. I bibeln står det ej något sådant.

 

 

Att säga att katoliker har dödat x antal människor och sedan påstå att kristendomen är våldsam är fel. I kristendomen finns ej några guds-lagar, som det finns i koranen.

 

 

Har kristendomen och islamen samma gud? Det trodde inte jag, jag trodde att de kristna kallade gud för gud helt enkelt och islamerna kallade honom Allah. Eller ä'r det samma sak på något sätt?

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Amen Sverige för längesen hade också det att man blev avhuggen om man var tjuv.

Alltså i typ 1600talet.

Dessutom så är det dem jättekorkade al-qaida medlemarna som brukar huggafolks händer.

Men att man inte tror på gud och att man ska hugga av halsen är fel!

 

Ripto, du såg den dära sidan som vergil länka. Snacka om att mycket är påhittat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Donken:

 

<____________<

 

Självklart så har kristendomen lagar.. men det finns inga lagar som att man ska bli stenad om man är otrogen eller få händerna avhuggda om man är tjuv.. som det finns i koranen.

 

10 guds bud är guds j*vla lagar. Om du inte har haft vett att lära dig dem så läs dem här http://sv.wikipedia.org/wiki/Tio_Guds_bud

 

 

 

Här har vi hemskheter ur kristendomen:

 

Bud numero uno: Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig. Du skall inte göra dig någon bildstod eller avbild av någonting uppe i himlen eller nere på jorden eller i vattnet under jorden. Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag är Herren, din Gud, en svartsjuk Gud, som låter straffet för fädernas skuld drabba barnen intill tredje och fjärde led när man försmår mig men visar godhet mot tusenden när man älskar mig och håller mina bud.

 

Hur trevligt lät det ?

 

Som ni ser av det första budordet så är Gud ingen särskilt kärleksfull och förlåtande gud, såvida man inte följer hans bud och inte dyrkar några "avgudar" För gör du det, då j*vlar, då är du körd.

 

Som notis kan jag säga att i saudiarabien så får tjuvar henderna avhuggna. Vad leder detta då till ? Jo, ingen j*vla kriminalitet alls. Jag har en vän som har bott i saudiarbien, hon behövde inte låsa bilen eller dörren. Det var inte en jävel som ens vågade tänka tanken på att stjäla något

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Donken:

 

<____________<

 

Självklart så har kristendomen lagar.. men det finns inga lagar som att man ska bli stenad om man är otrogen eller få händerna avhuggda om man är tjuv.. som det finns i koranen.

 

Det ingår också i koranen tror jag. Kanske inte samma mening.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zomg...

 

Självklart finns det lagar i bibeln, men ni muslimer kanske inte vet vad jag menar med "guds lagar".. Det kallas Sharia inom islam och det betyder guds lagar, jag trodde att ni skulle veta detta men det ni gjorde ni inte och ni missstolkade allt med de 10 budorden(se nedan).. I kristendomen finns det de 10 budorden, men de är inte alls som Sharia, så hur kan man säga att kristendomen är våldsam p.g.a det första budordet som till och med muslimer har?

 

Sen så är du, Guggo, otroligt dum om du tycker och tror att avhuggande av händer kan lära människor att inte sno.

 

 

Men kom igen då, jämför de Islamiska Guds lagarna(a.k.a sharia) med de 10 kristendomens budord och se vad som hemskaste.

 

 

10 gud budord:

  1. Du skall inga andra gudar ha vid sidan av mig.

  2. Du ska inte göra dig något beläte eller någon bild.

  3. Du ska inte missbruka Herrens (JHVHs), din Guds, namn.

  4. Tänk på sabbatsdagen, så att du helgar den.

  5. Hedra din fader och din moder.

  6. Du skall inte dräpa.

  7. Du skall inte begå äktenskapsbrott.

  8. Du skall inte stjäla.

  9. Du skall inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa.

  10. Du skall inte ha begärelse till din nästas hus ... hustru ... tjänare ... tjänarinna ... oxe eller ... åsna, ej heller till något annat som tillhör din nästa.

Här har vi de 10 budorden, kalla det för lagar om du vill. Men som ni ser så finns det (och står inte) att man ska bli stenad, halshuggen eller liknande när man bryter mot dessa lagar.

 

 

 

 

Och sen finns det lagar ur koranen

En mördare måste dödas på samma sätt han mördade. Mördaren kan friställas om de berörda familjerna enas om en ekonomisk ersättning för mordet.

En tjuvs hand måste huggas av.

En man kan endast ha fyra fruar vid ett och samma tillfälle. En man får endast ha så många fruar att han kan försörja dem med värdighet, annars skall han ställas inför rätta.

Man kan inte ha två äkta systrar till fru vid ett och samma tillfälle.

En man bör betala en större mängd pengar eller varor som brudgåva till bruden i samband med giftermål (Nikkah). Mannen kan inte ta tillbaka gåvan.

Om en man anklagar sin fru för otrogenhet och misslyckas med att bevisa detta skall han straffas i domstol.

För att en kvinna skall kunna ställa sin äkta hälft inför rätta för otrohet så måste hon ha fyra vittnen.

En kvinna som befinns skyldig till otrohet stenas till döds.

Människor som lämnar islam ska dömas till döden.

Enligt shari'ah-lagen får en kvinna inte vistas på offentlig plats om hon inte åtföljs av en manlig släkting.

 

 

 

Tillämpningen av sharia växlar från olika länder. Avhuggandet av en tjuvs händer finns grundat i koranen och görs exempelvis med svärd. Stening innebär att en kvinna ställs ned i en gropp eller grävs ned till midjan så att hon inte kan röra sig. Därefter kastas stenar på henne tills hon dör. Avrättning av män i Iran sker främst genom hängning medan Saudi Arabien tillämpar halshuggning. Problemet med halshuggning har alltid varit, förståeligt nog, att den dömde vill dra ihop halsen. När halshuggning tillämpades i Europa brukade den dömdes kropp läggas så att halsen var oskyddad, t.ex. i en giljoutin över en stock. Så sker inte i Saudi Arabien. För att kunna göra ett rent hugg brukar halshuggning i Saudi Arabien involvera ett knivhugg i ryggen. Någon sticker den dömde i ryggen så att denne ryggar till, skjuter ut halsen och därpå faller omedelbart svärdet på den dömdes hals.

 

 

Om en gift kvinna i iran blir våldtagen räknas det som att hon har varit otrogen och döms enligt Shari'ah till döden

 

 

Zomg..

 

Nu har vi varit för mycket Off-topic, jag ber moderatorerna om ursäkt och respekterar ert val att ta bort vissa inlägg.

 

Lämnar nu denna tråd som inte leder någon vart, hej!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...