Hoppa till innehåll

Datorgrafik


nico

Rekommendera inlägg

någon som har något tips på hur man får datorgjord grafik att ser mer "Äkta" ut. som ett foto t.ex.

om jag har en enfärgad bild exempelvis, finns det något filter man kan använda för att få det se ut som något annat än en enfärgad bild såattsäga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ljuseffekter? träna lite på "3d omvandling" i ps, så kommer du kunna de bättre på riktiga bilder sen... ja har för mej att de fanns nåt program som fixade sånt på download.com för nån månad sen, såg de då... har dock ingen aning om va de heter

Redigerat av quaked_ess
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo jag kom på att jag gjort typ en sådan sak en gång. fast kommer inte ihåg hur...

till ett skolarbete i åttan om någon undrar.

 

mot vit bakgrund på en tidningssida ser den faktiskt väldigt äkta ut. nu gjorde jag samma sak utan några försök att göra den verkligare:

 

 

hur har jag lyckats få den se verkligare ut?

 

 

eller detta bokomslag t.ex... nu menar jag inte att jag tänker göra några proffsbakgrunder till böcker här men vad för trix finns det för att få bakgrunden att se så verklig ut?

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nico, som sagt det är ljuseffekterna som gör allt. Få dit lite skugga på kanterna så ser det redan bättre ut.

 

Och din bild som du jämnför med har du sänk opacityn på texten samt satt en inner shadow på bakrunden.

 

Ett tips är ju att sätta drop shadow på saker som är en liten bit ifrån så det inte ser ut som att sakerna är fastklistrade. Och använd Blending options på många olikas saker. ;)

 

 

[EDIT] Försökte göra en liknande som du, dessvärre hittade jag inte teckensnittet :/

Lade dit lite skugga, så vipps.

http://img491.imageshack.us/img491/7019/sss0xv.jpg

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...