Hoppa till innehåll

Hjälp! spelet funkar inte!


ouagadougo
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag är lite osäker om jag ska skriva detta inlägg i PS1 eller PS2-forumet, men jag skriver det här.

Jo, det är så att jag har ett spel, Poy Poy 2 till PS1, som inte vill funka på mitt PS2. Jag har t.o.m. köpt ett nytt och det funkar inte heller. Nån som vet vad jag ska göra? Alla mina andra PS1-spel funkar till PS2. Spelet är tillverkat av Konami och är en PAL-version, tillverkat i Österike, om det kan vara till nån hjälp att lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är lite osäker om jag ska skriva detta inlägg i PS1 eller PS2-forumet, men jag skriver det här.

Jo, det är så att jag har ett spel, Poy Poy 2 till PS1, som inte vill funka på mitt PS2. Jag har t.o.m. köpt ett nytt och det funkar inte heller. Nån som vet vad jag ska göra? Alla mina andra PS1-spel funkar till PS2. Spelet är tillverkat av Konami och är en PAL-version, tillverkat i Österike, om det kan vara till nån hjälp att lösa problemet.

 

De flesta PS1 spel eller snarare alla borde funka till PlayStation 2... Ditt spel kan vara repigt, om inte det, så kan det också vara väldigt gammalt... Du får fråga i affären du köpte det i, om det inte är repigt eller speciellt jättegammalt.. Fast å andra sidan tror jag inte det är nåt av det, du får fråga hos affären du köpte det i som sagt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom kanske har nån dum spärr på österrikiska spel. jag vet att typ alla mina andra ps1-spel funbkar på mitt ps2. fast jag ska kolla om jag har nåra fler spel från österrike och kolla om dom funkar. sen ska jag prova både mitt nya och mitt gamla spel på min kompis ps2 och se om nåt av dom funkar där.

Också det här som du skrev förut joy omn att spelet skulle va för gammalt. det spelar nog ingen roll för att mitt crash bandicoot 1 funkar på ps2-et och det är ett av dom äldsta ps1spelen.

 

Uppdatering: Jag har kollat alla mina spel och upptäckt att alla är gjorda i österrike. Så då var det uteslutet. Då var för gammalt och gjort i österrike uteslutet. Det enda jag har kvar att gå på är att Konami-spel inte funkar på ps2. Nån som har nåt annat Konami-spel till ps1 och har et ps2 kan väl pröva och skriva om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...