Hoppa till innehåll

Nationella Prov

Putside

Rekommendera inlägg

Ja, nu har alla femtonåringar kommit till den tidpunkt i livet då skolan börjar bli viktig, dvs Gymnasiet. Och sista terminen i nian så är det nationella prov.

Imorrn tis är det uppsats i svenska och på tors ett annat i svenska.

Flera timmar sitter man där och skriver,funderar och formulerar meningar och får ha valfritt livsmedel med sej som tröst. Denna uppsats är ju inget man direkt kan öva på men det går nog bra ändå.

Många har nog kommentarer på detta intresanta ämne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken klass går du i?

Har för mig att du går i åttan...

Men,men...jag gillar att skriva uppstats beroende på vad ämnet handlar om...men det där med nationella är jag nervös,fastän jag går i åttan så börjar jag ha funderingar över den.

Några av funderingarna är som t.ex är den svårt,kommer jag att klara den eller ifall jag får dåligt eller något...och den känslan hatar jag,då blir jag bara nervös och speciellt under prov då kan jag inte prestera så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läst igenom häftet nu man fått läsa. 'Under Ytan'. Intressant titel. Dock är jag livrädd för tillfället. Hoppas jag bara kommer att klara det. Fick lite smått rubbade betyg i höst då vi tog ett par år gamla Nationella prov och tränade.

Matten kommer säkert gå åt h*lvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läst igenom häftet nu man fått läsa. 'Under Ytan'. Intressant titel. Dock är jag livrädd för tillfället. Hoppas jag bara kommer att klara det. Fick lite smått rubbade betyg i höst då vi tog ett par år gamla Nationella prov och tränade.

Matten kommer säkert gå åt h*lvete.

Har också läst igenom häftet, nå vidare intresant var det ju inte.

På de gamla proven fick jag ganska bra fktskt.

Men håller med dej matten är inte mitt starkaste vapen direkt.

Men eftersom att jag ska gå teknik så får jag väl ligga i då.

Vad ska du Rowyn gå ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, nu har alla femtonåringar kommit till den tidpunkt i livet då skolan börjar bli viktig, dvs Gymnasiet. Och sista terminen i nian så är det nationella prov.

Imorrn tis är det uppsats i svenska och på tors ett annat i svenska.

Flera timmar sitter man där och skriver,funderar och formulerar meningar och får ha valfritt livsmedel med sej som tröst. Denna uppsats är ju inget man direkt kan öva på men det går nog bra ändå.

Många har nog kommentarer på detta intresanta ämne.

Jag hade min första del prov idag Tisdag. Det var väl sådär, gick hyfsat bra känner jag. Men jag tycker att man fick för lite tid. Ändast 80 min. Men på skriv provet på Torsdag så ska man sitta där i 3 tim. o skriva. Det blir mkt det!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

outside enemy: Jag ska gå in på ett program som heter Humanvetar programmet. Handlar mycket om människornas psyke och sinne. Måste hålla kvar mina betyg nu så jag inte tappar bort något.

Jag tycker det gick för jävligt för mig faktiskt. Hoppas nu bara, för bövelen, att min svenska lärare har något medlidande med sig då han rättar. f*n alltså. Jag mådde absolut inte bra av det där. >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

outside enemy: Jag ska gå in på ett program som heter Humanvetar programmet. Handlar mycket om människornas psyke och sinne. Måste hålla kvar mina betyg nu så jag inte tappar bort något.

Jag tycker det gick för jävligt för mig faktiskt. Hoppas nu bara, för bövelen, att min svenska lärare har något medlidande med sig då han rättar. f*n alltså. Jag mådde absolut inte bra av det där. >.<

Vad var det som du tyckte var svårt då ?

Bara man läste noga i häftet och gick in i texten och förklarade nogrant och mycket så blir det bra. ( hoppas på ett mvg :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...