Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

jag har gjort allt nu med spelt men jag kan ej göra så man går in i hus jkag har gjort en karta av insidan sen vet jag ej vad dem menar med dör på den gula rut kanpen för jag ser ej en dörr dör men jag setter in enn grotta och klickar på (place teleport even) sen klickar jag på insidan kartan med då kan jag ej klicka ok vad ska jag göra?? :(

ps. kan man lägga til text i bötjan och så.kan man setta ut folk så dem pratar??

Skrivet

Gå in i slott/hus/affärer" eller helt enkelt gå in i byggnader av alla slag:

Fixa först en karta där huset finns. Gör en till karta med insidan av huset.

Gå till den första kartan. Välj det andra kartvalet (den blå knappen) och sätter till en dörr på byggnaden. Gå in i det tredje kartvalet (den gula knappen), högerklicka på dörren och välj Place Teleport Event. Nu är det bara att klicka var i kartan där du gjorde insidan av huset som du vill att man ska hamna.

Nu kommer du hamna där automatiskt när du kliver på dörrutan!

Att prata med en person: Gå in i gula kartvalet, gör en ny event och skriv in message och i den lilla rutan 'event grafic' tar du den gubben du vill ha som du ska prata med.

Skrivet

Du måste göra en event som ser ut som en dörr och ta teleport event. Sedan vid "trigger condition" för du ta hero touch så teleporteras du in i huset så fort du nuddar dörren.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...