Fusion Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 Ville inte gå Off-Topic i andra ämnen så jag startade ett eget för några frågor: Hur gör man en ram till en avatar, andra hemsidor lär inte så bra..enligt mig iallafall... Hur gör man en bild till t.ec 125x125?? När jag t.ex ska göra en avatar och ska he en bild med,då blir bilden alltid för liten...hur kan jag göra så att det passar typ perfekt? Vill gärna ha svar på dessa frågor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Elite Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 För att göra en ram, så skall du skapa ett nytt lager. Sedan går du in på Redigera > Ramlinje. Där väljer du hur tjock den skall vara & färgen på ramen. För att göra en bild 125x125 så går du in på Fil > Spara för webben > Bildstorlek, där du sedan skriver in 125x125. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 Eller om du vill göra det direkt och kanske spara som något annat än en gif-fil så kan du välja Image>Image Size och sedan därifrån välja bildens upplösning. Vet inte riktigt hur det är på svenska men skulle nog gissa Bild>Bildstorlek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 sj så tar bara select, select all, modify, och sen finns det ETT alternativ som gick o välja, kommer inte ihåg va de hette, så tar du det, och tar 8 pixlar... sedan fyller du bara i med färgen du vill ha som ramlinje Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 12 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 (redigerat) PontarN:Vad menar du med ett nytt lager? Skulle ni också kunna svara på fråga Nr 3?? Redigerat 12 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 du måste leta upp en så stor bild som möjligt att ha som bild/motiv. helst minst 500 px. då kan du använda Ctrl + T och sedan hålla ner shift och dra i ett hörn för att föminska den till bra storlek. men förstora ska man aldrig göra på det sättet. har gjort en Ram och Stroke tutorial, du hittar den på http://www.niclas.olofhson.com/sida/guider/Guider.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 du måste leta upp en så stor bild som möjligt att ha som bild/motiv. helst minst 500 px. då kan du använda Ctrl + T och sedan hålla ner shift och dra i ett hörn för att föminska den till bra storlek. men förstora ska man aldrig göra på det sättet. har gjort en Ram och Stroke tutorial, du hittar den på http://www.niclas.olofhson.com/sida/guider/Guider.html Vilket program är det du använder där, der ser inte ut som photoshop tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 12 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 Nico,ursäkta mig..men jag fattade ingenting av din ram tut :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 svenskt photoshop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Jag har engelskt Photoshop... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.