ELF Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Skrivet 12 Februari 2006 Vi har ett litet problem hos mamma. Vi kan komma ut på internet, men det är efter många försök (omstartar av modem, o.s.v). Även om vi inte kan komma ut på internet så kan man se att modemet både skickar och tar emot data (atomer). Det kan man ju både se på modemet att det blinkar och man kan ju även se det genom att kolla status för anslutning till lokalt nätverk i vårat fall. Finns det någon som har erfarenhet av det här problemet eller finns det någon som bara helt enkelt vet vad problemet är eller kan vara? Citera
CeZ Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Skrivet 12 Februari 2006 Har du en router? dom brukar ibland ställa till med trubbel. Citera
pollenallergi Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Skrivet 12 Februari 2006 Ring supporten för din ISP, det absolut lättaste sättet att bli av med dessa problem. Citera
Putside Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Skrivet 13 Februari 2006 Ring supporten för din ISP, det absolut lättaste sättet att bli av med dessa problem. Alldeles rätt, vi hade samma problem men allt löste sej när vi ringde dit. :D Citera
ELF Skrivet 22 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 22 Februari 2006 Vi har en bredbandsrouter ja. Mamma har tänjkt att ringa till telia och be om hjälp. Så vi får se hur det går... Citera
Desu Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Skrivet 22 Februari 2006 (redigerat) Vi har en bredbandsrouter ja. Mamma har tänjkt att ringa till telia och be om hjälp. Så vi får se hur det går... om ni har en bredbandrouter kan du först av allt läsa manualen. sen kan ni prova att instalera om bredband varan i CD,n (om ni fick en cd vill säga he he) för det är så att vissa modem kan få det vi kallar " minnes lucka" eller jag kallar det. då tappar bredbands modemet lite data i filerna och då kan det bli knas. så prova med att instalera om telia bredbands filerna. :gitarr: EDIT: så slipper ni ringa till telia om det funkar det jag sa. för det brukar vara en kö hos telia på ungefär 40 pers varje minut. det tar evigheter att komma fram. + att telias suport gubbar en dum i huvudet. skulle vilja svära åt telia men jag har så mycket varningar från moderatorerna på detta forum :o Redigerat 22 Februari 2006 av girder Citera
Gäst Miglot af eraon Skrivet 24 Februari 2006 Rapport Skrivet 24 Februari 2006 (redigerat) Hur kan du vara här då? Edit:Om det kronglar asså. :) Edit:För att slippa ett inläggt till så skriver jag detta i edit istelle kodram:Jaha. :rolleyes: Redigerat 25 Februari 2006 av Miglot af eraon Citera
kodram Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Skrivet 25 Februari 2006 Hur kan du vara här då? Om det kronglar asså. :) hemma hos hans mamma vare problem ja..... ;) Citera
Gäst Mega93 Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Skrivet 25 Februari 2006 (redigerat) Har haft exakt samma problem, riktigt störande. Problemet är helt enkelt skit i datorn, alltså virus, spyware, adware och liknande. Bara kör alla möjliga Anti-Virus program på datorn så ska det ordna sig :P Jag körde Adaware och Norton. Ett tips är att efteråt söka igenom datorn ca 2 ggr till efteråt, eftersom spyware, adware och annat lämnar spår efter sig villket gör att de enkelt kan komma tillbaka förbi brandväggar osv. Redigerat 25 Februari 2006 av Omega99 Citera
Gäst Muuu Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Skrivet 25 Februari 2006 du borde göra precis som omega skrev. jag har också haft det problemet, fick tyvärr inte bort det så fick formatera om hårddisken (skit virusskydd från telia klarar inte att ta bort minsta lilla problem) Citera
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Skrivet 25 Februari 2006 Om det inte är virus och du har Norton anti-virus skydd så kan det ha hänt att ni har råkat blockera internet. Om ni har norton så gå in på "norton internet secuirity">personlig brandvägg>konfigurera>program där letar du upp internet explorer och kolla om det är blockerat. Citera
Gäst trunks_ Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Skrivet 25 Februari 2006 Om det inte är virus och du har Norton anti-virus skydd så kan det ha hänt att ni har råkat blockera internet. Om ni har norton så gå in på "norton internet secuirity">personlig brandvägg>konfigurera>program där letar du upp internet explorer och kolla om det är blockerat. kolla här .. ajg ahr haft samma problemm.. om du har NORTON och Bredband så akn det ebro på: du har gått in nån stans elelr hämtat en fil som inehåller nåt så frågar norton dej vad du vill göra och du valt att stoppa trafik ... eller så är det fel hos internet bredbanden om du nu tillexempel har telia ska du ringa till dem.. om dem inte kan göra nåt finns det ett sätt som alltid funakr.. FORMATERA OM DATAN .. och du kan köpa skivor och bränna dina filer innan du gör det.. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.