man bör ju längst ner på vättern
Fågelinfluensan Har Nått Sverige
bor i alingsås men jag tror inte att det är så stor risk, jag menar 200 har blitt sjuka och hundra har dött. sen finns det ju läkemedel och sånt hä rockså.
Jag är inte orolig att fågelinfuensan kommer till mig och vi har ju medeciner så det är ju lugnt.
Tänk om det händer att H5 viruset gör att folk blir zombies :(
är du dum eller pucko, eller har du bara spelat för mkt condemned, men för f*n klart dom inte blir zombies, vet du ens vad du behöver göra för att nån ska bli en zombie
Man oroar sig egentligen inte för viruset så som det är idag, utan vad det kan bli av det. Om en t.ex. en gris får viruset från både en fågel och en människa kan dessa två mutera och gå ihop. Det skulle innebära att den människa som blir smittad av grisen skulle bära på ett virus som kan smitta mellan människor och det har man inte hittat något botemedel emot. Därför måste man isolera alla husdjur från vildfåglar så att de inte blir smittade av viruset. De flesta virus härjar ju ett tag, kanske något år, och till dess blir fåglarna och människorna immuna mot H5N1. Då är viruset inte längre farligt och även om man skulle bli smittad av det skulle det inte vara dödligt längre. Det är den närmaste tiden som den är verkligen farlig innan fåglarna blir immuna.
↗ till inläggetTänk om det händer att H5 viruset gör att folk blir zombies :(
HAHA! ''man är vad man heter''...
huh vaddå heter zombiesrna H5
Nej. Men man vet aldrig vad ett virus gör.
Twiztha: H5 är den vanliga fågelvisruset som inte smittar människor, H5N1 är den dödliga varianten som kan smitta människor.
Puck0: Vad är det du yrar om?
Tror du att man kan bli zombies av viruset? :huh:
Just nu finns det bara tamiflu, forskare har hittat fler bevis att viruset börjar bli resistent.
Använder många den läkemedel blir viruset till slut resistent och då innebär det stora problem.
Så ifall ni nu pratar om att det finns läkemedel i Sverige då borde ni tänka om lite. ;)
det är ju typ resistent redan, duh
↗ till inläggetSluta spela tvspel på momangen.Tänk om det händer att H5 viruset gör att folk blir zombies :(
han har spelat för mycket condemned, där dör fåglarna av ett virus och människorna blir helt vrickade nästan zombie lika, men det är ett spel för fanken, det går inte att göra en zombie varken ett virues eller maskin eller nått
äsch... alltid är det något. Är det inte galna kosjukan så är det psalmonella eller SARS. när allt dettta kom så sades samma sak: Nytt monstervirus, som kommer sprida sig över jorden. Ser man på facit så har endast ett fåtal dött av allt detta. Det blir aldrig så farligt som de säger
Fjantigt att akta sig, men alltid tvungen....
Men man har ju turen vid sin sida :gitarr:
(Jag bor i Palma De Mallorca)
jupp och några dog av SARS också, det är ungefär samma sak som med alla andra sånna här
Hur stor chans är det att man blir smittad?
Tror det är mindre än 10 st som dött. Av flera miljoner som kunde ha blivit dödade.
Chansen är minimal att man blir smittad så man behöver inte vara rädd.
Ser man en död fågel ska man inte gå dit och peta på den och inte heller röra i fågelbajs då klarar man sig bra.
jag tror alla överreagerar
Vad händer om man får viruset ?
man dör..