Jag som bor i Blekinge har mest risk att bli smittad :(
För den kom väl till Sölvesborg eller..?? :cry:
Jag som bor i Blekinge har mest risk att bli smittad :(
För den kom väl till Sölvesborg eller..?? :cry:
Du behöver inte vara rädd.
Bara akta dig från döda fåglar och inte röra vid fågelbajs så överlever du.
Ah, och jag som bor i mitten av landet dör ett par dagar senare... Och sen dör dem i Lappland :P Ärligt så tror jag inte ens Sverige blir det minsta drabbat...
Om en pandemi bryter ut kan Sverige riskera att bli utan vaccin mot sjukdomen. Den egna vaccintillverkningen beräknas nämligen komma igång om 4-5 år och då kan fågelinfluensan redan muterat och smitta från människa till människa, men ingen vet när viruset muterar, så det kan vara att Sverige hinner börja den egna tillverkningen.
Jag vill inte dö men det är ju ingen fara :D Eller är det det :cry:
men va i h*lvete vem i h*lvete tar i fågelskit
↗ till inläggetmen va i h*lvete vem i h*lvete tar i fågelskit
men läser du illa? om det blir pandemi äre inte ba fåglar som smittar..och det kan det bli..Lösning:UTROTA ALLA FÅGELRASER SOM KAN FÅ VIRUSET!
Men kommer den nå Sverige..?? Typ alla nyheteskanaler överdriver kanske lite -_-
det är väl typ max 20 som dött av dedära viruset.. ni borde va mer rädda för aids eller nått.
Nu har viruset kommit till Sverige!
När The Balrog startade ämnet så hittades viruset i Tyskland, men nu har den alltså upptäckts i Sverige.
Viruset var som den man hittade upptäckte i Nigeria, den aggresiva varianten.
I Europa har några länder iallafall fått tillstånd av EU att massvaccinera tamfåglar, tror ni att det kommer att funka?
Det har hittats 4 döda fåglar med det dödliga viruset vid Oskarshamns kärnkraftverk och det viktiga nu är att inte tamfåglar blir smittade
De som förut har blivit smittade har varit personer som har levt mycket nära fåglar med viruset så det är inge stor fara.
haha 4 dumma ungar dog i turkiet.. av viruset.. dom hade lekt me dom smittade fåglarnas huvuden.. ;)
du e ju helt psykad!
hur kan du tycka att det är roligt när nån dör!
bara en tidsfråga innan fågelviruset kommer till finland...
f*n va störande den här jäla influensan e..varför inte bara döda alla fåglar..utom de man absolut VET inte vart nära en smittad..
Det har dött totalt cirka 80-100 styck. Vietnam dog det 42 stycken. Och några andra länder mer.
Jag är inte så insatt i fågelinfluensan (H5N1). Det sägs ju att det inte smittar lika lätt om man är hygienisk och här i Sverige är vi ju inte lika nära alla fåglar som drar omkring utomhus som de är där i Asien lr var det nu kommer ifrån.
Hoppas att H5N1 muterar sig så att alla blir zombies som några skrev. Ut å slakta zombies om jag vågar :P :medieval:
men herregud vad superegotrippade alla är på den här j*vla planeten, "DÖDA ALLA FÅGLAR FÖR ATT VI SKA FÅ LEVA", får då djuren leva era j*vla a*, istället kan vi försöka göra så att både människa och djur inte dör
jo men man kan spara ett par fåglar av varjee art, men mörda alla andra
Ditt uttalande kan låta en aning sadistiskt...
Du vet väl att om vi skulle märscha alla fåglar hade vi det vart "överbefolkat" med småkryp ex Myggor?