Shaddy Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Microgram? Är det mindre än ett milligram eller? Och my ass att atombomben som utplånar jorden kommer väga 10 kg. Du måste väl mena att spränginnehållet väger 10 kg. Efter att ha placerat allt detta inuti skal, metall och annat skit så väger den nog lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Ett microgram är en hundradel av ett milligram, alltså väldigt lite. Men det var nog sprängämnerna han menade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Nu har jag upptäckt en läskig sak. Det är nog bara min fantasi som har kommit fram till denna slutledning, men ändå. Om man tittar i en historiebok så kan man se hur olika primater utvecklas och till slut blir till människor ( Homo Sapiens Sapiens ). Om man följer hela den demonstrerade utvecklingen så ser man att vi från början var apor. Av dom aprna var det vissa som stannade på sin intelligensnivå, och dom lever än idag. Men vissa apor var något nyfiknare, och fortsatte vandra evolutionens långa stig. Sen möttes apan av ännu en skiljeväg. Då ställdes han inför valet att fortsätta utvecklas eller att stanna där han var. Några stannade här också, och dom med lever än idag. Åtskilliga gånger möttes våra urhistoriska stamfäder av detta val. Och åtskilliga gånger så var det flera stycken som stannade dä dom var, medans de andra fortsatte att utvecklas och till sist blev människor. Alla som valde att stanna på vägen, de lever än idag. Men varenda en av de som fortsatte är helt utdöda. Varje ny utvecklad form av dessa primater var intelligentare än deras föregångare. De var smartare och kunde därför överlista sina gammalmodiga rivaler. Den smartaste har alltid överlevt. Och vi människor idag, vi lever mitt i evolutionen vi med. Någon dag så kommer någon intelligentare form av människa att ta över och utrota oss. Om de inte är fredliga, det vill säga. Eller om vi inte hinner utrota oss själva dessförinnan. Holy Holocaust! Det blev ganska mycket text det där. Well, vad ska man göra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 självklart, kommer vi fortsätta utvecklas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Det var inte så jag menade. Tänk dig två olika apstammar som rivaliserar om ett revir. Den ena stammen lite smartare än den andra. Det kanske blir så med oss människor också, att det uppstår en ny art som lätt kan överglänsa oss och våra civilisationer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2006 (redigerat) Den kommer, förr eller senare. Av en yttre anledning såsom något slag av nedslag, eller av oss själva. Enligt Mayaindianerna är jordens undergång den 23:e december 2012, det är då deras perfekta kalender slutar (som är så exakt att de inte behöver något skottår). Deras kalender har haft rätt väldigt ofta, allt för ofta nästan. Dock har man inte lyckats tyda hela och man vet därför inte hur jorden går under enligt dem. Själv har jag varit på Chichen-itza, mayafolkets största upptäckta stad, jag har även sett deras observatorie. Den ser precis ut som våra nutida fast i sten. 23:e December 2012 vore en logisk punkt för en undergång. Vi är redan för smarta för oss själva och vi kan förmodligen med hjälp av vapen spränga vår hemplanet i luften utan problem. Vi har förstört mycket på jorden och vi håller på att överbefolka den. Naturen kontrar med sjukdomar för att hindra överbefolkningen. Tänk år 3006, tusen år frammåt i tiden. Om människor från jorden skulle finnas då, hur skulle det se ut? Vi skulle vara för smarta. Vi skulle kunna förstöra hur mycket som helst om vi vill. Kom nu inte och säg att jag är paranoid eller något liknande. Jag ville ge er en *ny* synvinkel på det hela. ~Daniel Redigerat 26 Mars 2006 av katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2006 Någonstans runt sekelskiftet var det en man, som sade att han hade fått en uppenbarelse, där gud talade till honom. Gud sade att världen skulle gå under någonstans runt tiden för ww1, mig veterligen har den inte gjort det. Det finns en massa människor som kommer med spådommar om världens undergång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unix Skrivet 28 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2006 Jag tror en komet kommer utplåna oss. Det hår ju kommit en massa kometer. Den kanse inte träffar sverige? Den kanse träffar Brasilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2006 (redigerat) En komet kan inte träffa jorden. De består av is. Redigerat 28 Mars 2006 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 30 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2006 jag tror att det kommer bli ett världskrig som bidrar med domedagen., Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Elite Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Vi kommer utplåna oss själva. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cryo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 En atom bomb på 10 kg. PS. En atom bomb på 1 microgram spränger stockholm atombomben som sprängde hiroshima vägde betydligt mer än 10 kg.. 1 microgram räcker till att spränga ett hus.. om solen slocknar tar det 8 minuter för oss att märka det och när den slocknar blir det kallt.. väldigt kallt.. jag tror inte att själva jorden kommer att utplånas förrän solen gör det men jag tror däremot att allt liv på jorden kommer ta slut snabbare.. men inte själv klotet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.