Ganon Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 Gör det någon skillnad om jag köper sdram, ddram eller något annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 Ehm? Din titel är grafikkort och här skriver du om ram.. Vad vill du veta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ganon Skrivet 25 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 Om Grafikkortet Minnestyp passar till vilken dator som helst? Det finns DDR,DDR2,DDR3,DDR4,GDDR2,GDDR3,SDRAM,SGRAM. Skrev lite fel i första inlägget :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 GDDR2 och GDDR3 är till grafikkortet, du tittar vilken klockningshastighet kortet har, sen tittar du om det står ex GDDR3, då betyder det klockningshastigheten gånger 3, tex. klockningshastighet: 400 GDDR3 = 400*3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ganon Skrivet 25 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 Kan jag ha båda två?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 GDDR2 och GDDR3 är till grafikkortet, du tittar vilken klockningshastighet kortet har, sen tittar du om det står ex GDDR3, då betyder det klockningshastigheten gånger 3, tex. klockningshastighet: 400 GDDR3 = 400*3 Att det heter GDDR3 har INGENTING att göra med att du tar klockhastigheten*3. Det heter GDDR3 eftersom att det är den tredje generationens grafikkorts DDR minnen. Det spelar ingen roll vilket minne grafikkortet har, men om du ska ha något som kan fungera till nyare spel ska du ha GDDR3 minnen och inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 det är visst *3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 Nej, det är det inte. Har ingenting med det att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ganon Skrivet 25 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 I AIDA31 så står det såhär: Stödda AGP hastigheter 1x,2x,4, Kan jag ha 8x då eller inte?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 Jo, det ska du kunna, bara att kortet är äldre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ganon Skrivet 25 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 (redigerat) Allså mitt AGP uttag stödjer 1x,2x,4x och kortet som jag vill köpa 8x Eller stödjer alla AGP uttag 8x? vet inte om det som står på AIDA32 är vad jag har. Redigerat 25 Februari 2006 av Ganon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 Läs mitt förra inlägg >_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.