Gäst -Snake_bite- Skrivet 29 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2004 Legenden om Zelda Innan livet började, innan världen fått sin nuvarande form, steg tre gyllene gudinnor ner i det kaos som skulle bli landet Hyrule. Det var Din, kraftens gudinna, Nayru, vishetens gudinna och Farore, modets gudinna. Din skapade marken med sina starka armar. Nayru spred sin klokhet över landet och sådde rättvisans frön. Farores andedräkt skapade alla livsformer som skulle lyda lagen. Dom tre mäktiga gudinnorna återvände till himlen och lämnade efter sig den gyllene, heliga Triforce. Sedan dess har Triforce varit kärnan och symbolen för Hyrules välstånd och den plats där Triforce förvarades blev helig mark. I Hyrules väldiga skog fanns det stora Dekuträdet -andarnas väktare. Kokitifolket, som var skogens barn, levde tillsammans med Dekuträdet. Alla Kokiri hade en egen skyddsfe, alla utom en, och hans namn var Link. Sent en natt hade Link en mardröm. Det var samma mardröm som plågat honom varje natt den senaste tiden. Under ett oväder ser Link hur han står framför ett mystiskt slott. En ryttare rider förbi med en flicka under armen. Flickan tittar på Link som om hon ville säga något, men då dyker ännu en ryttare upp, en väldig man klädd i svart rustning och han kastar en rasande blick på Link. i samma ögonblick vaknar Link med ett ryck. "Link! Link! Dekuträdet vill prata med dig!" När Link slog upp ögonen såg han en liten fe som svävade i luften framför honom. Fens namn var Navi och hon hade skickats dit för att hämta honom. "Åh, Navi. Du är tillbaka", utbrast Dekuträdet, "Och tack för att du kom, Link. Du kan inte ha sovit så gott dom senaste månaderna, inte med den där mardrömmen, eller hur? Jag känner hur en ond makt breder ut sig över landet och tiden har kommit för att pröva ditt mod, unge man. Själv har jag drabbats av en förbannelse och jag behöver din hjälp för att bli av med den. Är du beredd att hjälpa mig?" Link gick fram till det stora trädet och bröt förbannelsen. "Bra gjort, Link! Jag visste att du skulle klara det. Det var en man från öknen som kastade förbannelsen över mig. Den onde själv söker efter den heliga makt som finns i Hyrule, den tredelade Triforce som innehåller gudarnas styrka. Den som har Triforce i sin hand kan få alla önskningar uppfyllda. Du får aldrig låta mannen från öknen lägga sina smutsiga händer på Triforce. Du får aldrig låta den mannen befläcka vårt heliga arv! Link, gå till slottet i Hyrule och prata med prinsessan. Ge henne den här stenen. Hon kommer att förstå allt." Det stora Dekuträdet gav Link skogens andesten och innan trädet dog, flämtade det: "Framtiden hänger på dig Link. Visa att du är modig!" The Legend of Zelda: Ocarina of Time Det här spelet är som de flesta andra Zelda-spelen. Det handlar om att du ska rädda Hyrule och prinsessan Zelda, fast i det här spelet är det inte Ganon som är den onda. Istället är det är en ny figur som har dykt upp, han heter Ganondorf. Fast Ganon och Ganondorf är samma person men det får du inte reda på förrän i slutet av spelet. När du har dödat Ganondorf håller hans palats på att rasa samman och då springer du ned från taket och där ligger han, Ganondorf, och flåsar. Sina sista krafter använder han till att förvandla sig till Ganon, och helt plötsligt så var det dags för fight igen. Inte så oväntat från ett Zelda- spel - du vet aldrig när ett riktigt bra Zelda-spel slutar. The Legend of Zelda: Ocarina of Time är det femte spelet i ordningen men det är det första som släpptes till Nintendo 64. I och med att det är till Nintendo 64 så förstår man att grafiken inte går att klaga på. Det är ett otroligt snyggt spel och du har inga som helst problem med att leva sig in i det. Det är inte bara grafiken som är bra, det är även mycket bra musik igenom hela spelet. Bra grafik och bra musik i en kombination gör att man inte kan slita sig från spelet i första taget. Man känner att man bara vill spela vidare. Man måste bara klara av ett sista uppdrag innan man slutar, fast så säger man tills man har klarat av det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Indy Skrivet 29 Januari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2004 :new_snipersmilie: det vill jag göra med den som inte snakar om ocerine of time Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst -Snake_bite- Skrivet 29 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2004 Legenden om Zelda Innan livet började, innan världen fått sin nuvarande form, steg tre gyllene gudinnor ner i det kaos som skulle bli landet Hyrule. Det var Din, kraftens gudinna, Nayru, vishetens gudinna och Farore, modets gudinna. Din skapade marken med sina starka armar. Nayru spred sin klokhet över landet och sådde rättvisans frön. Farores andedräkt skapade alla livsformer som skulle lyda lagen. Dom tre mäktiga gudinnorna återvände till himlen och lämnade efter sig den gyllene, heliga Triforce. Sedan dess har Triforce varit kärnan och symbolen för Hyrules välstånd och den plats där Triforce förvarades blev helig mark. I Hyrules väldiga skog fanns det stora Dekuträdet -andarnas väktare. Kokitifolket, som var skogens barn, levde tillsammans med Dekuträdet. Alla Kokiri hade en egen skyddsfe, alla utom en, och hans namn var Link. Sent en natt hade Link en mardröm. Det var samma mardröm som plågat honom varje natt den senaste tiden. Under ett oväder ser Link hur han står framför ett mystiskt slott. En ryttare rider förbi med en flicka under armen. Flickan tittar på Link som om hon ville säga något, men då dyker ännu en ryttare upp, en väldig man klädd i svart rustning och han kastar en rasande blick på Link. i samma ögonblick vaknar Link med ett ryck. "Link! Link! Dekuträdet vill prata med dig!" När Link slog upp ögonen såg han en liten fe som svävade i luften framför honom. Fens namn var Navi och hon hade skickats dit för att hämta honom. "Åh, Navi. Du är tillbaka", utbrast Dekuträdet, "Och tack för att du kom, Link. Du kan inte ha sovit så gott dom senaste månaderna, inte med den där mardrömmen, eller hur? Jag känner hur en ond makt breder ut sig över landet och tiden har kommit för att pröva ditt mod, unge man. Själv har jag drabbats av en förbannelse och jag behöver din hjälp för att bli av med den. Är du beredd att hjälpa mig?" Link gick fram till det stora trädet och bröt förbannelsen. "Bra gjort, Link! Jag visste att du skulle klara det. Det var en man från öknen som kastade förbannelsen över mig. Den onde själv söker efter den heliga makt som finns i Hyrule, den tredelade Triforce som innehåller gudarnas styrka. Den som har Triforce i sin hand kan få alla önskningar uppfyllda. Du får aldrig låta mannen från öknen lägga sina smutsiga händer på Triforce. Du får aldrig låta den mannen befläcka vårt heliga arv! Link, gå till slottet i Hyrule och prata med prinsessan. Ge henne den här stenen. Hon kommer att förstå allt." Det stora Dekuträdet gav Link skogens andesten och innan trädet dog, flämtade det: "Framtiden hänger på dig Link. Visa att du är modig!" The Legend of Zelda: Ocarina of Time Det här spelet är som de flesta andra Zelda-spelen. Det handlar om att du ska rädda Hyrule och prinsessan Zelda, fast i det här spelet är det inte Ganon som är den onda. Istället är det är en ny figur som har dykt upp, han heter Ganondorf. Fast Ganon och Ganondorf är samma person men det får du inte reda på förrän i slutet av spelet. När du har dödat Ganondorf håller hans palats på att rasa samman och då springer du ned från taket och där ligger han, Ganondorf, och flåsar. Sina sista krafter använder han till att förvandla sig till Ganon, och helt plötsligt så var det dags för fight igen. Inte så oväntat från ett Zelda- spel - du vet aldrig när ett riktigt bra Zelda-spel slutar. The Legend of Zelda: Ocarina of Time är det femte spelet i ordningen men det är det första som släpptes till Nintendo 64. I och med att det är till Nintendo 64 så förstår man att grafiken inte går att klaga på. Det är ett otroligt snyggt spel och du har inga som helst problem med att leva sig in i det. Det är inte bara grafiken som är bra, det är även mycket bra musik igenom hela spelet. Bra grafik och bra musik i en kombination gör att man inte kan slita sig från spelet i första taget. Man känner att man bara vill spela vidare. Man måste bara klara av ett sista uppdrag innan man slutar, fast så säger man tills man har klarat av det. DET HÄR OCARINA OF TIME Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 29 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2004 en sak missade du;nämligen legend of Zelda the wind waker : det historiska landet hyrule har spolats bort av havet det enda som återstår är bergstopparna som blivit öar där små skaror av människor lever och en legend om landet hyrule. på en viss ö har det blivit sed att klä unga män i grönt och skicka ut dem för att finna det legendariska MASTER SWORD. en av dessa unga män är LINK. på hans födelsedag blir plötslig hans syster bortrövad av the HELMAROC KING en gigantisk fågel som står under en mäktig men ond okänd herre. iskrudad en grön tunika, svärd och sköld beger sig vår hjälte ut på jakten efter sin kidnappade syster, men resan blir både längre och farligare än han trott. spelet har en lite annorlunda men otrolig bra grafik. ävetyret är genomtänkt och utspelar sig på typiskt Zelda-sätt med gradvis ökande kuskaper och skicklighet i strid och magi. det finss en hel delföremål och vapen. ifall man fasntar så finns det hjälp på www.thewindwaker.com Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg