Anje Skrivet 2 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2006 (redigerat) Hej! Jag "skulle" lägga upp en server, gjorde det allt gick bra tills andra skulle ansluta till mig. Min server är helt enkelt inte "Online". Som ni ser bilden Är den inställd på "internet", porten är öppnen. Helt enkelt vet jag inte vad som är fel, är det någon som vet det? Redigerat 2 Mars 2006 av Anje Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 2 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2006 hmm har du skrivit sv_lan 0 i consollen? eller har du AMXmodx? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anje Skrivet 3 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2006 (redigerat) Jag har inte skrivit sv_lan 0 ska man göra det? men jag laddade hem AMXmodx. Redigerat 3 Mars 2006 av Anje Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unix Skrivet 3 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2006 Jag har inte skrivit sv_lan 0 ska man göra det? men jag laddade hem AMXmodx. Är den uppe alltid elr? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anje Skrivet 3 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2006 DEn kommer vara uppe när jag får den att funka:P JUst nu är den uppe Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 3 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2006 Det finns några anledningar till att det inte kan fungera. En kan vara att du inte skrivit sv_lan 0 i konsollen (stängt av LAN-länge). En annan kan vara att du ger ut dina kompisar fel ip, du ger ut den som står under "ip-adress" i programet. Den fungerar visserligen för dig, men det är ett intärnt ip och fungerar inte för någon annan (om du inte sitter nätverk). Den sista och vanligaste anledningen är att du måste öppna en port om du har en brandvädd/router. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anje Skrivet 4 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2006 (redigerat) Det finns några anledningar till att det inte kan fungera. En kan vara att du inte skrivit sv_lan 0 i konsollen (stängt av LAN-länge). En annan kan vara att du ger ut dina kompisar fel ip, du ger ut den som står under "ip-adress" i programet. Den fungerar visserligen för dig, men det är ett intärnt ip och fungerar inte för någon annan (om du inte sitter nätverk). Den sista och vanligaste anledningen är att du måste öppna en port om du har en brandvädd/router. Jag har inte skrivit "sv_lan 0" i consolen, vart ska jag skriva "sv_lan 0" i consolen på serven eller på min användare? Det kan hända att jag har gett ut fel ip. Ska jag ge ut den ip som jag hittar på http://whatsmyip.com jag har öppnat portar. Redigerat 4 Mars 2006 av Anje Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 4 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2006 skrib sv_lan 0 i consollen på servern Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 4 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2006 (redigerat) Jag har inte skrivit "sv_lan 0" i consolen, vart ska jag skriva "sv_lan 0" i consolen på serven eller på min användare? Det kan hända att jag har gett ut fel ip. Ska jag ge ut den ip som jag hittar på http://whatsmyip.com jag har öppnat portar. Du skriver det i servers console, alltså under "config"-fliken. Ja, det är ipt på whatismyip.org som du ska ge ut till dina kompisar, och glöm inte att skriva ut porten också. Om det står att ditt ip är 1337.1337.1337 på whatismyip, och att porten är 27015 (står i GUI) så ger du självklart ut 1337.1337.1337:27015 Angående det att öppna portar så är det inte en port, utan flera. Alla dom här bör vara öppna: TCP 7002 TCP 5273 UDP 27010 UDP 27012 TCP/UDP 27015 (eller vilken port du nu kör HLDS på) Redigerat 4 Mars 2006 av woicer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anje Skrivet 6 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2006 Jag har inte skrivit "sv_lan 0" i consolen, vart ska jag skriva "sv_lan 0" i consolen på serven eller på min användare? Det kan hända att jag har gett ut fel ip. Ska jag ge ut den ip som jag hittar på http://whatsmyip.com jag har öppnat portar. Vad menar du med "Du skriver det i servers console, alltså under "config"-fliken." Och vad menar du med "TCP" "UDP" är detn ågon skillnad? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg