Hoppa till innehåll

Kloning

Shaddy

Rekommendera inlägg

Fåret ser ut som den person som man tagit en viss gen från och placerat i äggcellen. Den är inte fejkad, utan föds helt normalt, men ser ut likadant som en annan.

Och Outside enemy: Barnet kan inte vara med och bestämma ändå, eftersom det inte har fötts än. Men om du syftade på typ det klonade barnets syskon som man tänker ta en gen ifrån så ska det givetvis få vara med och bestämma.

Asså, ett klonat barn föds som ett vanligt, men ser likadan ut som en annan person, exempelvis föräldern, så det ända felet med att klona nån vore att "klonen" skulle tycka att det var jobbigt att se ut som nån annan och veta att den personen ser ut så naturligt men inte en själv. Men i övrigt ser jag inget fel med det.

Och det räcker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 91
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jojo, visst, men detta med "moraliskt fel" fattar jag inte. Jag ser inget moraliskt eller etiskt fel med det.

Det är ju just det du nämner som är etiskt och moraliskt fel, att klonerna kanske inte vill vara kloner eller behandlas som "vanliga" människor och som om de var kloner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså vad jag menar med moraliskt fel, är att man säger typ: "Man ska inte mixtra med folks utseende" men inte av medkänsla för personen som blir klonad utan just för att man inte ska "leka gud".

Moral är något vi människor har för att avgöra rätt och fel, det finns inga kategorier i moral. Det är fel, puss.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite fel, om man betänker den klonades känslor. men iövrigt inget fel.

Nu får man ju anta om gud äns finns, men det får vi ta i en annan tråd.

Tänk om den klonade tycker det är skit häftigt att vara klonad. Någons känslor kan man aldrig veta i förhand. Tänker man så borde det vara förbjudet att skaffa barn också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...