Zutto Skrivet 11 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2006 Vet nån hur man gör när typ gubben går uppåt så flyttas Bilden uppåt också , Lite svårt o förklara ;) de e väl nån Kod vajfall tror jah , isånafall vad ehter den lr hur man säger :P:S ? :S Aja tacksam för svar ! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pitroliiito Skrivet 11 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2006 Vad för spel ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 12 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2006 Okej, detta var ju inte svårt alls, hoppas bara att du förstår min beskrivning: -------------------------- Obj_man Add event (keyboard - up) Start moving in a direction (upp, speed = 3 te.x) ((Main 1)) Change the sprite (sprite_upp) -------------------------- Om du inte förstår detta så kan jag ta screenshots också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 12 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2006 Menar du som Omega99 att gubben blir till en gubbe som pekar uppåt. Så att bilden följer med gör du så här: På ett rum går du till views och där kan man ställa in... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 jag tror att sotansson menar att gubben står still & barkgrunden flyttar på sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 Jaha. Prova runt lite med views så hittar du det nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zutto Skrivet 16 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Hmmm... Tack för svaren , ska testa de som mega99 sa , Jag menade att när gubben går uppåt så flyttas bilden uppåt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.