Simontheking Skrivet 12 Mars 2006 Rapport Skrivet 12 Mars 2006 (redigerat) Jag fattar hur man gör rum ochså vidare men jag får inte banan att fungera jag tror det beror på spawn pointen. jag har modifierat allt och laggt ut spawn point som jag läste i en manual (info_player_start och info_play_deathmatch med entenity tool) men när jag ska starta banan så stängs spelet av jag tror att man kanske ska göra nått mer efter man byggt banan och laggt ut spawn pointsen.. jag kanske inte har gjort spawn pointsen rätt.. HJÄLP MIG SNÄLLA.. en till sak om ni vet. hur använder man klipping tool?? så man får ramper MYCKET ATT LÄSA :D Redigerat 12 Mars 2006 av Simontheking
woicer Skrivet 12 Mars 2006 Rapport Skrivet 12 Mars 2006 Kan vara så att det är hål i banan, alltså något litet hål där det svarta syns. Har du det kommer banan att lagga, och antagligen inte köra. Annars kan det vara att du använder någon .wad-fil du inte har.
Simontheking Skrivet 12 Mars 2006 Författare Rapport Skrivet 12 Mars 2006 Kan vara så att det är hål i banan, alltså något litet hål där det svarta syns. Har du det kommer banan att lagga, och antagligen inte köra. Annars kan det vara att du använder någon .wad-fil du inte har. menar du det svarta runt allt??? jag har inte ställt in nån bakgrund så om man faller ner på min bana så faller man ner i det svarta
woicer Skrivet 12 Mars 2006 Rapport Skrivet 12 Mars 2006 Nej, men det får inte vara hål i banan. Kanske du förstår lite bättre med en bild: http://img399.imageshack.us/img399/6016/banabild9ec.gif
Anje Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Skrivet 13 Mars 2006 Kanske inte om det här men Jag har valve hammer men jag kan inte gör så bra med det för om jag ska gör en låda blir det att man inte kan se över den eller så blir den ingenting hur gör man så att det blir avancerat fins det andra program eller vad?
woicer Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Skrivet 13 Mars 2006 Kanske inte om det här men Jag har valve hammer men jag kan inte gör så bra med det för om jag ska gör en låda blir det att man inte kan se över den eller så blir den ingenting hur gör man så att det blir avancerat fins det andra program eller vad? Nej, valve hammer är det "avancerade programet" alla mapbyggare använder.Jag har också det där problemet, allt allt blir så stort när jag bygger. Jag har försökt bygga mindre, men det blir ändå inte som om man tänkt sig. En bra grej är enityn "info_player_start" eller "info_player_deathmatch", alltså gubbarna man sätter ut där man börjar. Den är exakt likastor som en gubbe i spelet, så man får tänka lite så för att det ska bli rätt.
Rekommendera inlägg