Hammmar Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 (redigerat) Ska omintsallera hela datorn med alla program ... alltså allt ! windows och sånt..... Vilket är bästa sättet ? Formatera om den ? vad exakt händer då ? Redigerat 13 Mars 2006 av TAcklaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jerkakamel Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 (redigerat) Gå in i DOS med Startdiskett och Formatera om allting... Redigerat 13 Mars 2006 av jerkakamel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 Ifall du formaterar så kommer absolut allting gå bort. Men ifall du gör systemåterställning eller diskresning så går inte allt bort, men den är inte lika effektiv som formatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 13 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 (redigerat) Hur formaterar jag ? kan någon förklara noggrant ??? Och vad händer sen när allt är borta ? Redigerat 13 Mars 2006 av TAcklaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 Du behöver typ Cd eller diskett för att formatera. Tror att man också kan formatera utan Cd, men man måste typ kunna skriva in olika koder eller kommandon tror jag. Det som händer när allting är borta, är att datan blir snabbare, alla filer som du hade förut går bort. Kortare sagt, datan är tom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 13 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 Äre bara o stoppa i windows cd n då... ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 Man får väl med en formaterings-cd när man köper datorn? Stoppa in den och formatera. Ett tips!: Spara allt viktigt som t.ex. bilder, filmer, musik osv på skivor/mp3 (om du har stor plats på den) innan du formaterar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 13 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2006 (redigerat) hmmm. hittade ingen sån.., har ett minne på 200G som jag lagt in allt på.....hur startar man formateringen ? vad ska man göra när det är klart ? ( stoppa i Xp - skivan lr? ) Redigerat 13 Mars 2006 av TAcklaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2006 (redigerat) Jag har formaterat om min dator 3 eller 4 gånger nu. Så jag kan det här. :P När du köpte datorn måste du ha fått en recovery cd. Här är stegen: 1. Om du vill ha kvar något program så gör en backup på en cd eller diskett. Andvänd en cd brännare on du ska ha på cd. 2. Nu ska du formatera, lägg i recovery cd i datorn. 3. Starta om datorn. 4. När den säjer att du ska trycka på en tangent ska du trycka på en. (du har ca 3-6 sekunder på dig) 5. Nu laddar formaterings programmet. 6. När den har laddat ska du TA BORT DEN GAMLA PARTITIONEN. DET ÄR MYCKET VIKTIGT Om du inte gör det förlorar du mycket minne på din dator. (samma antal minne som du har andvänt nu) 7. När du har tagit bort den gamla partitionen ska du skapa en ny disk. 8. När du skapat en ny disk (med så mycket minne du kan ta) ska du instalera windows på den disken. 9. Sedan följ instruktionerna. 10. när den startar om nästa gång av sig själv ska du inte trycka på knappen. (instalationen fortsätter). 11. Se punkt 9. 12. När det är klart startar datorn om igen och sedan visas en liten film. 13. Nu innan du gör något, MÅSTE DU STARTA INTERNET PÅ DATORN INNAN RU RÖR NÅGONTING, och koppla i ALLA sladdar! 14. Nu ska du ange dina instälningar på skärmen. 15. Nu är den nog klar och du har instalerat. (Om det inte kommer upp att du ska skriva instälningar om din dator så kontakta suporten! Då är det fel på din skiva och be suporten om en ny ) Guide av: Vitdom (om du ska göra det här: Skriv ut det, det är svårt att komma ihåg) Redigerat 14 Mars 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 14 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2006 Det ska väl gå med komandotolken också va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 14 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2006 (redigerat) Jag har formaterat om min dator 3 eller 4 gånger nu. Så jag kan det här. :P När du köpte datorn måste du ha fått en recovery cd. Här är stegen: 1. Om du vill ha kvar något program så gör en backup på en cd eller diskett. Andvänd en cd brännare on du ska ha på cd. 2. Nu ska du formatera, lägg i recovery cd i datorn. 3. Starta om datorn. 4. När den säjer att du ska trycka på en tangent ska du trycka på en. (du har ca 3-6 sekunder på dig) 5. Nu laddar formaterings programmet. 6. När den har laddat ska du TA BORT DEN GAMLA PARTITIONEN. DET ÄR MYCKET VIKTIGT Om du inte gör det förlorar du mycket minne på din dator. (samma antal minne som du har andvänt nu) 7. När du har tagit bort den gamla partitionen ska du skapa en ny disk. 8. När du skapat en ny disk (med så mycket minne du kan ta) ska du instalera windows på den disken. 9. Sedan följ instruktionerna. 10. när den startar om nästa gång av sig själv ska du inte trycka på knappen. (instalationen fortsätter). 11. Se punkt 9. 12. När det är klart startar datorn om igen och sedan visas en liten film. 13. Nu innan du gör något, MÅSTE DU STARTA INTERNET PÅ DATORN INNAN RU RÖR NÅGONTING, och koppla i ALLA sladdar! 14. Nu ska du ange dina instälningar på skärmen. 15. Nu är den nog klar och du har instalerat. (Om det inte kommer upp att du ska skriva instälningar om din dator så kontakta suporten! Då är det fel på din skiva och be suporten om en ny ) Guide av: Vitdom (om du ska göra det här: Skriv ut det, det är svårt att komma ihåg) Redigerat 14 Mars 2006 av Ragnarök Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2006 Jag har formaterat om min dator 3 eller 4 gånger nu. Så jag kan det här. :P När du köpte datorn måste du ha fått en recovery cd. Här är stegen: 1. Om du vill ha kvar något program så gör en backup på en cd eller diskett. Andvänd en cd brännare on du ska ha på cd. 2. Nu ska du formatera, lägg i recovery cd i datorn. 3. Starta om datorn. 4. När den säjer att du ska trycka på en tangent ska du trycka på en. (du har ca 3-6 sekunder på dig) 5. Nu laddar formaterings programmet. 6. När den har laddat ska du TA BORT DEN GAMLA PARTITIONEN. DET ÄR MYCKET VIKTIGT Om du inte gör det förlorar du mycket minne på din dator. (samma antal minne som du har andvänt nu) 7. När du har tagit bort den gamla partitionen ska du skapa en ny disk. 8. När du skapat en ny disk (med så mycket minne du kan ta) ska du instalera windows på den disken. 9. Sedan följ instruktionerna. 10. när den startar om nästa gång av sig själv ska du inte trycka på knappen. (instalationen fortsätter). 11. Se punkt 9. 12. När det är klart startar datorn om igen och sedan visas en liten film. 13. Nu innan du gör något, MÅSTE DU STARTA INTERNET PÅ DATORN INNAN RU RÖR NÅGONTING, och koppla i ALLA sladdar! 14. Nu ska du ange dina instälningar på skärmen. 15. Nu är den nog klar och du har instalerat. (Om det inte kommer upp att du ska skriva instälningar om din dator så kontakta suporten! Då är det fel på din skiva och be suporten om en ny ) Guide av: Vitdom (om du ska göra det här: Skriv ut det, det är svårt att komma ihåg) Ifall han inte förstod så skickade jag ännu en bra guide till honom via PM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.