Simpsons Skrivet 13 Mars 2006 Rapport Skrivet 13 Mars 2006 När jag öppnar en server i souce dedicated server, måste de som ska in ha ett lösenord? och är det samma ip som på servern som det är på datorn? och i vilken mapp lägger jag till nya banor, ljud osv?
Vitdom Skrivet 14 Mars 2006 Rapport Skrivet 14 Mars 2006 Hmmm... för att få de svaren ska du nog gå in på Tryck här Du vet nog vad du ska göra där.. :P
woicer Skrivet 15 Mars 2006 Rapport Skrivet 15 Mars 2006 (redigerat) För att andra ska kunna komma in på servern: • sv_lan 0 i konsollen • du måset öppna portar om du har router/brandvägg Det ipt som står i GUI (dedicated programet) är ditt intärna ip. Det kan bara du och ditt nätverk använda för att komma in på servern. Om du vill att andra från nätet ska komma in måste du göra som ovan, och ge ipt som står på: www.whatismyip.org Vart du lägger banor: D:\Valve\Steam\SteamApps\[email protected]\source dedicated server\cstrike\maps (om du inte har en maps-map, så skapa en) Om du nu startar om servern fins banorna att välja där du väljer mapcyceln, men om du inte vill starta om servern kan du byta som vanligt med changelevel fy_banan_du_la_in Ljud: D:\Valve\Steam\SteamApps\[email protected]\source dedicated server\sounds Redigerat 15 Mars 2006 av woicer
Simpsons Skrivet 15 Mars 2006 Författare Rapport Skrivet 15 Mars 2006 okej, men om jag öppnar min router så kan väl folk komma in lätt å se vad man gör osv eller?
Rekommendera inlägg