Hoppa till innehåll

Fildelning


Dysfunction
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag är iallafall emot fildelning, företagen förlorar ju bara på detta !

Det bästa sättet att stoppa fildelningen är att lägga till ett effektivt filter som stoppar många att göra detta.

 

*Har en fråga: Ifall alla dessa sidor är olagliga, varför låter man dem vara kvar då, hur kan man lägga till filter i andras sidor?

 

Åh nej, kapitalisterna blir mindre rika! Världen går under!

 

Epaaj rox.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är för fildelning & nerladdning. För det första är det som epaaj sa, vissa blir ju större via internet, eller - dom flesta.

För det andra hade ju inte photoshop varit särskilt populärt, att betala 8000 kr är det nästan ingen som gör.

Jag kan förstå varför dom inte vill tillåta fildelning, och jag har faktist inget bra motargument. Jag tycker bara det ska vara okej att ladda ner. Det fungerade hur bra som helst förr, så varför plötsligt stoppa det?

 

Dom har tagit fast EN person som förstorades i media, men det var förstås för att skrämma oss så att vi inte fortsätter. Jag förstår inte hur dumma dom är, men förstår dom inte själva att dom aldrig kommer att lyckas?

Hur många är det som laddar ner, är det någon som orkar räkna?

 

Men jag tycker synd om han (kan inte namnet) som försöker stoppa det, ledaren. Hans barn blir mobbade i skolan för deras pappa har ett jobb mot fildelning, dumt tycker jag.

 

Nåja, mitt svar blir att det ska vara tillåtet men kan faktist inte svara varför.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Jag är för fildelning & nerladdning. För det första är det som epaaj sa, vissa blir ju större via internet, eller - dom flesta.

För det andra hade ju inte photoshop varit särskilt populärt, att betala 8000 kr är det nästan ingen som gör.

Jag kan förstå varför dom inte vill tillåta fildelning, och jag har faktist inget bra motargument. Jag tycker bara det ska vara okej att ladda ner. Det fungerade hur bra som helst förr, så varför plötsligt stoppa det?

 

Dom har tagit fast EN person som förstorades i media, men det var förstås för att skrämma oss så att vi inte fortsätter. Jag förstår inte hur dumma dom är, men förstår dom inte själva att dom aldrig kommer att lyckas?

Hur många är det som laddar ner, är det någon som orkar räkna?

 

Men jag tycker synd om han (kan inte namnet) som försöker stoppa det, ledaren. Hans barn blir mobbade i skolan för deras pappa har ett jobb mot fildelning, dumt tycker jag.

 

Nåja, mitt svar blir att det ska vara tillåtet men kan faktist inte svara varför.

 

Menar du Henrik Pontén? Du har helt rätt om photoshop, inte bara det utan många andra program man gör/redigerar bilder i.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Sant. Gör det med här. Samtidigt är det väl tråkigt att många av artisterna och de som gör materialet förlorar på det. Men de får nog, förhoppningsvis, en tankeställare.

Om de kanske sänker priset på det de säljer så kanske nerladdningen lugnar sig? Eller att de förhandlar. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att Sverige verkligen inte behöver suga ur så mycket pengar ur allt de kan.

Nu tänker jag på skatter alltså...

 

Det e ju jävligt bra att vi har det till sjukvård, skyddsnät å bla bla...men riktigt mycket av pengarna går till värdelösa saker...skulle ju faktiskt kunna skita i sånt som inte gynnar landet och skattebefria ett par saker istället. Vafan..vi har mest skatter i Europa...

 

Skulle de momsbefria spel, film, musik, program...då skulle jag kunna köpa mer.

 

--

APB skulle aldrig kunna stoppa det själva, men om det kommer fler saker som PeerFactor...då tror jag att fildelningen kommer att sjunka enormt.

Det är ju inte direkt roligt att tanka hem en fil på 5gb bara för att se att den har spoofats sönder till grus. Det beror ju iofs på hur många det är som kommer att lockas av att få gratis, lagliga spel, musik å filmer...om knappt blir någon alls, så lär ju fildelningen överleva ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar du Henrik Pontén? Du har helt rätt om photoshop, inte bara det utan många andra program man gör/redigerar bilder i.

 

Precis han jag menar. Dom har lagt ut hans adress, telefonummer och andra personliga uppgifter på ett känt forum. Dessutom, som jag sa har hans barn blivit mobbade i skolan. Det är dumt. Jag gillar inte det han gör, men det är hans jobb.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att fildelning kan vara bra i måttliga mängder...

Jag brukar bara ladda ner någon låt från når artist eller skiva å senn kanse jag åker och köper skivan...

Filmer har jag laddat ner någon enstaka olagligt...

Men annars laddar jag bara ner filmer från lagliga ställen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...