Hoppa till innehåll

Fildelning

Dysfunction

Rekommendera inlägg

Jag är iallafall emot fildelning, företagen förlorar ju bara på detta !

Det bästa sättet att stoppa fildelningen är att lägga till ett effektivt filter som stoppar många att göra detta.

*Har en fråga: Ifall alla dessa sidor är olagliga, varför låter man dem vara kvar då, hur kan man lägga till filter i andras sidor?

Ok, så här ser jag det:

1. Om man inte laddade ner filerna så skulle man nog inte gå och köpa skivorna...

Det är ok att ladda ner singlar och filmer**, och vissa kassa album som man iaf aldrig skulle betala för =) Dessutom är det ju bra publicitet, vissa laddar ner singlar, och sedan köper dom albumen.

2. Det är inte sidor man laddar hem från, man använder program, så som kazaa och DC++... Sidor kan blockas, men program kan ju finnas att ladda ner över hela internet.

** (enligt mig asså)

Redigerat av von kluth
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst newnameguy

Det bästa sättet att stoppa fildelningen är att lägga till ett effektivt filter som stoppar många att göra detta.

*Har en fråga: Ifall alla dessa sidor är olagliga, varför låter man dem vara kvar då, hur kan man lägga till filter i andras sidor?

om du tycker att företagen förlorar på detta?

så tycker du väl att det är bra att företagen tjänar på att huggan ner alla världens regnskogar? inte sant? jo...

Back to topic: själv tycker jag att fildelning är rätt, men jag tankar inte ner mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Vad sjutton har världen regnskogar med detta att göra!? :huh:

Fildelning verkar kanske bra för tillfället men kommer att leda till en ekonomisk kris i framtiden för allaskivbolag då alla kommer att ladda ner mer eller mindre.

Därför tycker jag att man ska försöka stoppa nerladdningarna redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Äh, man laddar ju trots allt bara ner från de stora artisterna som gör sina skivor på stora skivbolag. Stora artister och stora skivbolag = Big money, de klarar sig. Trots allt är det en massa som ändå köper skivor, så de klarar sig ändå.

Problemet är att du faktiskt snor ett tillfälle för dem att få pengar.

De förlorar alltså pengar på att du laddar ner något som inte är ditt.

Och även om de har massor redan så tillhör pengarna du tar av dem fortfarande dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara några saker att påpeka båda dem nedladdningsprogrammen du sde att kassa, man får bara massa me virus me dem...

Och dessutom finns det visst sidor där man kan ladda ner skaer!

Fildelning är okejj i lite skala tkr jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fildelning är 100% okej.

Skulle du kunna motiviera ditt svar?

Ämnet: Suppermario, exakt!

Det finns sånna som laddar i stort sett ner allting, dagligen.

Detta är ju överdriver, Antipiratbyrån vill ju stoppa detta helt och hållet, men det kan man glöma.

Men man skulle däremot försöka minska detta istället, och att satsa mer på att hitta dem stora bovarna.

Sen är det svårt för dem att stoppa detta, med tanke på att flera sidor är utländska, vilket betyder att dem inte har makt att göra något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh, man laddar ju trots allt bara ner från de stora artisterna som gör sina skivor på stora skivbolag. Stora artister och stora skivbolag = Big money, de klarar sig. Trots allt är det en massa som ändå köper skivor, så de klarar sig ändå.

Ärligt talat så kan man inte säga att artisterna förlorar på fildelning. Många som laddar hem musik hade aldrig köpt albumet även om de inte laddat ner det. De står altså inför valet att antingen inte köpa eller att inte köpa och istället ladda hem.

Så att säga att någon förlorar pengar på piratkopiering är inte helt rätt.

Sen vill jag även fråga varför du tycker synd om skivbolagen. Det enda de gör att att suga pengar ur artister. De tar nästan alla pengar från försäljningen av album. Utan dem skulle artister inte ha några problem att bli rikare än Bill Gates (överdriver lite men ni fattar nog vart jag vill komma).

Jag hade tänkt länka till en speciell sida på Piratbyråns webbsida men eftersom den verkar vara nere så tar jag det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...