Pikachu86a Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Jo, nån gång måste det väl ta slut? Jag tror inte att det kommer att ta slut. Men det ända sättet är att få reda på hur det är med bilnummer är ju att gå till polisen och fråga hur det ligger till. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Nej! Det kommer aldrig ta slut! Vilket som blir det som Ragnarök skrev ett kretslopp av bilnummer när & om det behövs. För övrigt hade jag fel i uträkningen, det ska vara 17 558 424 registreringsnummer som behövs för att använda alla kombinationer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 (redigerat) Hej, Varje ny bokstav som påbörjas brukar räcka i ungefär 1,5 år innan alla kombinationer tar slut. Dessutom kommer en gallring av gamla avregistrerade registreringsnummer att göras. Dessa nummer kommer då att återanvändas. Med vänlig hälsning Jimmy Karlberg Kundtjänst Fordon Vägverket Trafikregistret 701 81 ÖREBRO www.vv.se Telefon: 0771 - 119 119 Fax: 019 - 26 26 12 [EDIT] Det betyder alltså att VV håller med Boffaroffe #21 och alla andra som sa att dom inte tar slut. Redigerat 17 Mars 2006 av Mujo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst virrs Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 alltså.. när allt tarslut kommer dem lägga till en bokstav lr en siffrra bara..Vi ligger ju på x nu,, y och Z är kvar.. dt villsäga drygt 2,5år och V,å.ä.ö anvnds inte. så då kanske dem lägger till det.. dt ere ingen som vet heller Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 värden går under när det inte finns några bilnummer kvar :o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 (redigerat) Bra att man läser tråden innan! De kommer inte ta slut. Redigerat 19 Mars 2006 av Ragnarök Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BloodMan Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Men nu måste jag va ärlig! ni tjafsar ju för mycket! just NU finns det ju nummer kvar! vad som händer sen märker vi då! SÅ ÄT EN HAMBURGARE, BLI FET OCH NJUT AV LIVET! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Ja, det kan inte ta slut. Man återanväder dem eller så gör man nya kombinationer. I de länder som har fler bokstäver/siffror tar ju mer tid på sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 för övrigt används inte bostaven J för att den är för lik I eller om det är tvärtom. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 21 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 Annars kan man lägga till nån slags symbol som kan spöka i bilnumert, OM de nu skulle ta slut, vilket det inte nog inte gör, sverige har ju inte plats för hur många bilar som helst. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LiQuiDe Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 Jag läste om det i en bok som heter "Kissar Fiskar I Vattnet" har ja iafa för mig att den hette... Jag har för mig att det stog något om att dem aldrig kunde ta slut eller nått... Kmr inte riktigt ihåg... den boken har jag också läst...^_^ men det stod att det alltid kommer finnas nya bil nummer... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 Alltså, varför finns den här tråden änns ? Det är ju inget att diskutera om Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg