Greyform Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Skrivet 16 Mars 2006 (redigerat) Så hög lv som möjligt =/ Dragonite Dragon claw, Earthquake, fly, thunderbolt Tyranitar Earthquake, crunch, surf,flamethrower Venosaur Sunny day, solarbeam, syntheis, earthquake Arcanine Flamethrower, extremspeed, doubleteam, earthquake Milotic Ice beam, surf, recover, double team Metagross Meteor Smash, earthquake, iron defence, double team. Ett av de sämsta movsets jag har sett, inget illa ment, men jag tycker det. Dragonite (använd denna som starter) Dragon claw Earthquake //Ice Beam fly //Aerial Ace thunderbolt //Flamethrower Tyranitar Earthquake crunch surf //Rock Slide (du glömmer en viktig sak, STAB) flamethrower Venusaur Sunny day Solarbeam Syntheis Earthquake //Toxic (venusaur har inte bra atk, så EQ kommer inte att skada mycket ändå, dessutom, STAB, tänk på det.) Arcanine Flamethrower extremspeed doubleteam earthquake //Toxic (DT tillsammans med Toxic kan vara väldigt störande, dessutom så kan du ha Arcanine eller Venusaur som Toxicer beroende på vad motståndaren har för pokémon, och igen... STAB) Milotic (inget speciellt med denna pkmn men inget dåligt moveset) Ice beam surf recover double team Metagross Meteor Smash earthquake iron defence //agility double team //sludge bomb (vad ska Metagross med DT till?) Redigerat 16 Mars 2006 av Greyform
Snooze Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Skrivet 16 Mars 2006 GF.. Ärligt en pokemon måste kunna försvara sig själv också. Iron defence äger. det gör DT med. Toxic har inte så hög acc. Så jag tänk på det. + Venosaur kan man Ev träna upp dens att enkelt. Fly behövs för Dragonite han har bra att. Samma med EQ. Om arcanine skulle haft toxic så är det nog bättre om han har protect i stället för DT.. Du tänker för mycket på attackera istället för att försvara. Tävla nån gång så förstår du vad jag menar. Kanske byt ut DT mot Psychic.
Greyform Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Skrivet 16 Mars 2006 Varför träna upp EV'n på Venusaur's atk när du kan få en sjukt hög Sp. Atk? Ja, jag är ganska offensiv. Du har rätt på vissa punkter, och det var inte ett dåligt lag, dom passar upp varandra ganska bra, men som ensam pkmn på plan så passar dom moveseten inte så bra. Men gällande Dragonite har du helt fel. Fly tar två rundor. På dom två rundorna så kan du använda Aerial Ace två gånger. Aerial Ace träffar alltid, medans Fly missar ibland. Som starter så bör den kunna attackera direkt, istället för att ta två rundor på sig. Jag tror att du förtår vad jag menar.
Gäst Tomatketchup Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Skrivet 16 Mars 2006 Han har faktiskt något rätt i det där Snooze. =/
kirk Skrivet 16 Mars 2006 Författare Rapport Skrivet 16 Mars 2006 (redigerat) jag har en dragonair nu :P men hur ska jag få alla eartquake.. men tyranitar lär sig den men 4 till?? Redigerat 16 Mars 2006 av kirk
kirk Skrivet 16 Mars 2006 Författare Rapport Skrivet 16 Mars 2006 (redigerat) titta här jag ger till dragonite hur ska jag kunne breeda fram till metagroos venosaur arcinaine????? ska man ge ditto den attacen eller Redigerat 16 Mars 2006 av kirk
Aegzor Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Skrivet 16 Mars 2006 (redigerat) kolla min tråd den heter Je$per, ja behöver hjälp me en sak... Redigerat 16 Mars 2006 av medion
Snooze Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Skrivet 17 Mars 2006 Varför träna upp EV'n på Venusaur's atk när du kan få en sjukt hög Sp. Atk? Ja, jag är ganska offensiv. Du har rätt på vissa punkter, och det var inte ett dåligt lag, dom passar upp varandra ganska bra, men som ensam pkmn på plan så passar dom moveseten inte så bra. Men gällande Dragonite har du helt fel. Fly tar två rundor. På dom två rundorna så kan du använda Aerial Ace två gånger. Aerial Ace träffar alltid, medans Fly missar ibland. Som starter så bör den kunna attackera direkt, istället för att ta två rundor på sig. Jag tror att du förtår vad jag menar. Ja men han behöver fly för att ha den som ett HM =/ Det är så jag menar. Annars så kunde han tagit Aerial Ace. Det vet jag. Jo eftersom om man tränar venosaurs Att så blir den sjukt hög. Den har något som heter "hidden abbilite" som gör att om man just satsar på dens att så får man mer EV träning än vad man skulle fått om man satsat på dens Sp att.
Rekommendera inlägg