Ryow3n Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Skrivet 17 Mars 2006 Skrivbordet och startfältet har försvunnit och jag får köra allt med aktivitetshanteraren. När jag stängde av stod det att någon fil var borta men jag har inte tagit bort någon. Virus? Uppskattar verkligen svar med hjälp om hur jag kan fixa det så datorn blir normal igen. Citera
Ryow3n Skrivet 17 Mars 2006 Författare Rapport Skrivet 17 Mars 2006 Ja men då försvinner Windows och har ingen återställningsskiva. Citera
Salzalada Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Skrivet 18 Mars 2006 Verkar som om du på nåt mystiskt sätt stängit av explorer... Bara att skrota datorn åt h*lvete, inget annat att göra. Haha, skojade bara. Du går in på "Aktivitetshanteraren" sedan "Arkiv > Ny Aktivitet (Kör...) Där inne skriver du in explorer.exe och trycker på OK. Om det inte funkar så vet jag inte vad felet är... Citera
Vitdom Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Skrivet 18 Mars 2006 (redigerat) Om du har windows xp ska du "Systemåterställa" datorn. Man jag vet inte hur om du inte kan få fram kontrollpanelen! :P Redigerat 18 Mars 2006 av Vitdom Citera
Megaklumpen Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Skrivet 18 Mars 2006 Om du har windows xp ska du "Systemåtersälla" datorn. Man jag vet inte hur om du inte kan få fram kontrollpanelen! :P De kanse funkar om man söker på det på Sök... Så kanse de kommer upp... Citera
Ryow3n Skrivet 18 Mars 2006 Författare Rapport Skrivet 18 Mars 2006 (redigerat) Om du har windows xp ska du "Systemåtersälla" datorn. Man jag vet inte hur om du inte kan få fram kontrollpanelen! :P Det finns i startmenyn också men kommer inte dit heller :( Redigerat 18 Mars 2006 av Otaku Citera
AgiLitY Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Skrivet 18 Mars 2006 Det är virus du har fått,min brorsa hade likadant men vi fick formatera om den och nu funkar den.BTW:Sitter vid den nu ;) Citera
Nafrali Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Skrivet 18 Mars 2006 Verkligen INTE virus. Något som har hänt och du har stängt av explorer.exe avänder du internet explorer? Citera
Salzalada Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Skrivet 18 Mars 2006 Citerar mig själv: Du går in på "Aktivitetshanteraren" sedan "Arkiv > Ny Aktivitet (Kör...) Där inne skriver du in explorer.exe och trycker på OK. Om det inte funkar så vet jag inte vad felet är... Det är det enda du behöver göra. Om det iunte funkar så vet jag inte vad felet är. Citera
Vitdom Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Skrivet 18 Mars 2006 (redigerat) Så här ska du göra. :student: :rambo: 1. Gå in på Aktivitetshanteraren. 2. tryck på arkiv. 3. Ny aktivitet. 4. tryck på bläddra. 5. navigera till system mappen. 6. gå in på system32. 7. gå in på Restore. 8. Tryck på rstrui. 9. öppna. 10. Ok. Nu återställer du datorn till ett datum när det inte var fel! Redigerat 18 Mars 2006 av Vitdom Citera
CeZ Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Skrivet 19 Mars 2006 gör som salzalada sa men skriv iexplorer.exe. så är det för mig iaf. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.