Sherikan Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Skrivet 21 Mars 2006 Hum. Prov om antikens grekland imorgon, hade helt glömt bort det så jag försöker ta igen allt nu. >_<' I alla fall, någon som kan förklara så att man förstår vad Hellenism är? Kollade på wikipedia, men blev mest förvirrad. Har läst i våran historiabok med, men förstod inte så mycket av den... :\ Tack. Citera
Sherikan Skrivet 23 Mars 2006 Författare Rapport Skrivet 23 Mars 2006 Mjae... Pratade med en polare på irc. "Antika grekland bestod av greker (utan någon annan bakgrund t ex Finland, Tjeckoslovakein osv) som talade grekiska. De bytte kultur (det är det här som är hellenism!) till en som dominerades av folk som snackade grekiska men som kom från andra ställen (kanske inte finland, med närliggande länder). Övergången däremellan kallas hellenism." Weio. Har varit sjuk hela veckan, missade alltså provet. Tur för mig. ^^ Men får nog göra det på Måndag.. Har hela helgen på mig. :] Tack i alla fall. ^^ Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.