Hoppa till innehåll

Brottslingar

kola_king

Rekommendera inlägg

Ett nytt sätt att behandla brottslingar är att skicka dem på en segeltur från nåt ställe till nåt annat ställe (tror det var genom Atlanten och vidare till Indiska Oceanen). På båten får dem arbeta, för om de inte gör det så går båten under. Tanken är att det ska öka deras självkänsla och på så vis hindra dem från att göra fler brott, vilket tycks fungera, eftersom att 70% av de som var med på resan slutade att göra brott. En annan positiv sak med det är att det är betydligt billigare än att sätta dem i fängelse. Men vad tycker ni om det här?

Jag tycker det inte är bra.

Jag kan inte fatta det här med: "sluta göra brott", "bli bättre människa".

Det är enligt mig bara skitsnack. Har man begått brott som man får fängelse för så ska det vara kört för dem. De får skylla sig själva. Vård är helt värdelöst. Hur mycket får de lida av det egentligen?

Jag hoppas också verkligen att dödsstraff införs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

skicka dem till fängelset och höja straffet ?

Men hur ?!

Slutar en arbeta, så sjunker båten, hur ska man hinna med allt ?

Sen, vilka skulle vilja vara med dem och vakta, tänk om alla får för sig att sammarbeta och döda alla väktare utan att man hinner larma ?

Jag vet att man övervakar båte, men risken finns !

Sen, vad är det dem får arbeta med ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett nytt sätt att behandla brottslingar är att skicka dem på en segeltur från nåt ställe till nåt annat ställe (tror det var genom Atlanten och vidare till Indiska Oceanen). På båten får dem arbeta, för om de inte gör det så går båten under. Tanken är att det ska öka deras självkänsla och på så vis hindra dem från att göra fler brott, vilket tycks fungera, eftersom att 70% av de som var med på resan slutade att göra brott. En annan positiv sak med det är att det är betydligt billigare än att sätta dem i fängelse. Men vad tycker ni om det här?

Rätt konstig ide.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...