Xade Skrivet 2 April 2006 Rapport Dela Skrivet 2 April 2006 Ett nytt sätt att behandla brottslingar är att skicka dem på en segeltur från nåt ställe till nåt annat ställe (tror det var genom Atlanten och vidare till Indiska Oceanen). På båten får dem arbeta, för om de inte gör det så går båten under. Tanken är att det ska öka deras självkänsla och på så vis hindra dem från att göra fler brott, vilket tycks fungera, eftersom att 70% av de som var med på resan slutade att göra brott. En annan positiv sak med det är att det är betydligt billigare än att sätta dem i fängelse. Men vad tycker ni om det här? Jag tycker det inte är bra. Jag kan inte fatta det här med: "sluta göra brott", "bli bättre människa". Det är enligt mig bara skitsnack. Har man begått brott som man får fängelse för så ska det vara kört för dem. De får skylla sig själva. Vård är helt värdelöst. Hur mycket får de lida av det egentligen? Jag hoppas också verkligen att dödsstraff införs. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 April 2006 Rapport Dela Skrivet 2 April 2006 säger du som har erkänt att du: Har snattat,kört moppe utan hjälm, kört trimmad moppe, och en hel del andra saker. Skall vi skicka dig direkt till stolen nu ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 2 April 2006 Rapport Dela Skrivet 2 April 2006 Vad skulle jag få för straff? Böter och försenat körkort... kanske inte några dödssynder direkt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 2 April 2006 Rapport Dela Skrivet 2 April 2006 Tänk om de börjar med en liten diskussion som leder till en mindre fajt. Till sist slåss alla på båten och någon dör. Va smart. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 Det är därför det finns vakter ombord ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 4 April 2006 Rapport Dela Skrivet 4 April 2006 Låter ändå som en dålig idee. Vad ska de göra om några vägrar arbeta? Skjuta dem? Låta båten sjunka och dö själva? Fungerar inte. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 April 2006 Rapport Dela Skrivet 4 April 2006 skicka dem till fängelset och höja straffet ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 4 April 2006 Rapport Dela Skrivet 4 April 2006 skicka dem till fängelset och höja straffet ? Men hur ?!Slutar en arbeta, så sjunker båten, hur ska man hinna med allt ? Sen, vilka skulle vilja vara med dem och vakta, tänk om alla får för sig att sammarbeta och döda alla väktare utan att man hinner larma ? Jag vet att man övervakar båte, men risken finns ! Sen, vad är det dem får arbeta med ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 April 2006 Rapport Dela Skrivet 4 April 2006 Ehh, om en slutar arbeta så sjunker båten ? Jävligt kass bår isåfall. Dessutom så får man ha lite säkerhets åtgärder. kedjor och en annan båt brevid, med bara väktare. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Tror ni väktarna skulle låta båten sjunka för att de inte jobbar? Mycket bättre om man inför livstidsstraff där man verkligen sitter tills man dör och dödsstraff. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 April 2006 Rapport Dela Skrivet 7 April 2006 vet du hur dyrt livstids straff är ? Och hur plågsamt det är att sitta i fängelse ca 50 år ? Då tycker jag att det är bättre att avrätta dem med engång. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 7 April 2006 Rapport Dela Skrivet 7 April 2006 Ett nytt sätt att behandla brottslingar är att skicka dem på en segeltur från nåt ställe till nåt annat ställe (tror det var genom Atlanten och vidare till Indiska Oceanen). På båten får dem arbeta, för om de inte gör det så går båten under. Tanken är att det ska öka deras självkänsla och på så vis hindra dem från att göra fler brott, vilket tycks fungera, eftersom att 70% av de som var med på resan slutade att göra brott. En annan positiv sak med det är att det är betydligt billigare än att sätta dem i fängelse. Men vad tycker ni om det här? Rätt konstig ide. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg