Hoppa till innehåll

Brottslingar

kola_king

Rekommendera inlägg

Faktiskt är detta billigare än att försörja en fånge i ett fängelse, antagligen eftersom att de sitter i fängelse betydligt längre.

Hahaha vad får du allt ifrån?. Eftersom att fängelsen måste vara så innåth*lvete mycket billigare att driva än att driva ett fartyg, om du tar hänsyn till hur många fångar ett fängelse respektive ett fartyg rymmer. Som Och vad menar du med att man sitter i fängelset betydligt längre?

Får man en förkortad strafftid om man väljer att åka ut på en båttur, det verkar ju bara korkat. Visa mig vad du har fått informationen ifrån, luktar ugglor i mossen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

• 2 veckor senare...

Hej jag är en mördare som våldtog och dödade 3 studenter, men lugn. Jag har inte gjort några brott tidigare. Nu ska jag ut på segeltur och arbeta lite och vara en duktig pojke. Några år tidigare än förväntat kan jag sluta spela skådespel och fortsätta min karriär.

Dålig idé

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är den nästan "dummaste" frågan att disskutera då man inte kommer att införa segelbåtsturar för varje brott man begår.

Det finns flera anledningar till varför, den ena är att tiden är för kort för ett brott då det bara tar ca 10 dagar att komma över havet.

Den andra anledningen är att det är alldeles för stor risk för att fångarna rymmer från segelbåten om de ska ta hand om den själv.

Om den ska finnas vakter så kommer de inte förlita sitt eget liv på en fånge som mördat en 5-årig flicka på väg hem från dagis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, man kan inte vara säker på att de inte gör brott efter "segelturen". Förresten vad menar du med gå under, kola king? Sjunker båten om fångarna inte hjälper till och arbetar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faktiskt är detta billigare än att försörja en fånge i ett fängelse, antagligen eftersom att de sitter i fängelse betydligt längre.

Men om båten sjunker så ökar risken för att de ska kunna rymma. Några kanske får tag i vakternas nyklar etc. 100 saker kan gå fel om båten sjunker och risken för att några fångar lyckas rymma är stor.

Jag är i mot den här idén. Varför ska man införa den, för att det är billigare att ha fångar ute på ett skepp mitt ute i havet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Great Gonzales

De som inte haft en tuff barndom har hamnat i fel sällskap och blivit drogberoende. Antingen det eller är dem så fattiga att de inte har något annat val än att råna för att överleva. Tror du att vem som helst plötsligt skulle få för sig att råna en bank för att ha råd med en Xbox 360?

ja varför inte? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...