Simontheking Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 (redigerat) Jag har tänkt på en sak om man köper en hemsida som kostar i månan hur gör man då typ ett spel typ som arenan där man sparar folks uppgifter tex pengar jag tänker på att köpa en sida men 3 GIGG men hur fasen gör man ett spel då? Typ som Hogwarts Typ som Arenan som man kan logga in och tex spara sina pengar ochså vidare Är det mycket HTML koder då??? isåfall finns det nån kurs till att lära sig HTML? Inge dumma kommentarer :meddum: Tack på förhand :D Ni får lite Fuska mynt om ni hjälper mig (då ska det va enkelt att förstå osv) 200 det är allt jag har men jag använder bara fuska.se till fusk och forum :gitarr: Redigerat 22 Mars 2006 av Simontheking Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 men du måste har mer än en som ska hållar på med detta projektet tänk på det annars går det inte och du måste har några ideer du får inte härmar arenan t.ex och så bilder måste du ha ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Har du tänkt dig ett textbaserat spel eller ett spel med grafik? För textbaserade spel behöver du PHP kunskaper. Ett bra exempel på ett populärt textbaserat spel är DeKrim (usch). Har du tänkt göra ett spel med grafik som skulle konkurera med andra onlinespel skulle jag tipsa dig om att skita i hela den idéen. Det krävs mycket kunskap för att göra ett spel, ännu mer för att göra ett onlinespel. ~Daniel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simontheking Skrivet 22 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Har du tänkt dig ett textbaserat spel eller ett spel med grafik? För textbaserade spel behöver du PHP kunskaper. Ett bra exempel på ett populärt textbaserat spel är DeKrim (usch). Har du tänkt göra ett spel med grafik som skulle konkurera med andra onlinespel skulle jag tipsa dig om att skita i hela den idéen. Det krävs mycket kunskap för att göra ett spel, ännu mer för att göra ett onlinespel. ~Daniel Jag tänkte på TEXT baserat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Andreasswf Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 hm..tror jag sett en sådan tråd på newgrounds! www.newgrounds.com sen så söker du på det du vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 newgrounds har 18årsgräns spel du! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Miglot af eraon Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Men det är amerikaner de är så känsliga. Jag såg här i sverige förresten att på Prins of persia sand of times hade de olika ålders gränser på platina och vanlig. :bah: *Ursäktar OT* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 PHP är språket du skall dig lära. PHP talar du lättast flytande om du köper dig en bok eller liknande. GLHF med att göra ett spel =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 ASP funkar också, ska man göra ett texbaserat webbspel behöver man dessutom helst lite Javascriptkunskaper också... men först och främst ska du börja med att lära dig html, läs en bok eller kolla in hemsidan i min profil, har gjort en lite hemsideskola. sedan bygger du på med PHP eller ASP beroende på vad din server klarar av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 newgrounds har 18årsgräns spel du! Vem bryr sig om gränser... <_< I alla fall. Det är hemskt mycket kodande för att göra såna spel. Jag hade nog satsat på något annat om jag var du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 srry för att detta inte har med detta att göra men om ni inte vill se nakna mmm ni fattar gå inte i den sidan en varning ! vill du lära dig mer om hemsidor så kan du köpa en sån där data bok 99kr i bokia Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Andreasswf Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Newgrounds har 18 års åldersgräns på spel du Det kanske dom har men då får man hålla sig undan från dom om man inte e 18..Men jag fyller ju arton den 20 maj da :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.