Hoppa till innehåll

Eget Spel På Egen Hemsida


Simontheking

Rekommendera inlägg

Jag har tänkt på en sak om man köper en hemsida som kostar i månan hur gör man då typ ett spel typ som arenan där man sparar folks uppgifter tex pengar

jag tänker på att köpa en sida men 3 GIGG men hur fasen gör man ett spel då?

 

Typ som Hogwarts

Typ som Arenan

som man kan logga in och tex spara sina pengar ochså vidare

 

Är det mycket HTML koder då??? isåfall finns det nån kurs till att lära sig HTML?

 

Inge dumma kommentarer

:meddum:

 

Tack på förhand

:D

 

Ni får lite Fuska mynt om ni hjälper mig (då ska det va enkelt att förstå osv)

200 det är allt jag har men jag använder bara fuska.se till fusk och forum :gitarr:

Redigerat av Simontheking
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

Har du tänkt dig ett textbaserat spel eller ett spel med grafik?

För textbaserade spel behöver du PHP kunskaper. Ett bra exempel på ett populärt textbaserat spel är DeKrim (usch).

Har du tänkt göra ett spel med grafik som skulle konkurera med andra onlinespel skulle jag tipsa dig om att skita i hela den idéen. Det krävs mycket kunskap för att göra ett spel, ännu mer för att göra ett onlinespel.

 

~Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du tänkt dig ett textbaserat spel eller ett spel med grafik?

För textbaserade spel behöver du PHP kunskaper. Ett bra exempel på ett populärt textbaserat spel är DeKrim (usch).

Har du tänkt göra ett spel med grafik som skulle konkurera med andra onlinespel skulle jag tipsa dig om att skita i hela den idéen. Det krävs mycket kunskap för att göra ett spel, ännu mer för att göra ett onlinespel.

 

~Daniel

 

Jag tänkte på TEXT baserat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Miglot af eraon

Men det är amerikaner de är så känsliga. Jag såg här i sverige förresten att på Prins of persia sand of times hade de olika ålders gränser på platina och vanlig. :bah:

 

*Ursäktar OT*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ASP funkar också, ska man göra ett texbaserat webbspel behöver man dessutom helst lite Javascriptkunskaper också... men först och främst ska du börja med att lära dig html, läs en bok eller kolla in hemsidan i min profil, har gjort en lite hemsideskola. sedan bygger du på med PHP eller ASP beroende på vad din server klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Andreasswf

Newgrounds har 18 års åldersgräns på spel du

 

Det kanske dom har men då får man hålla sig undan från dom om man inte e 18..

Men jag fyller ju arton den 20 maj da :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...