ZeroX_ Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Är det många här som har ett jobb efter skolan å på helger å lov som man håller på med? Isf.. Kan nån ge mig tips hur man ska få folk å anställa en, har sökt jobb länge men tydligen så måste man vara 18 för de flesta jobb. Men jag behöver jobb nu ju! :o Så ni som har jobb, hur gick ni tillväga för å bli anställda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Tror inte att man kan få nåt direkt "jobb" när man är 17. Det finns väl bara de där små extraknäcken för ungdomar. Tex att sälja Aftonbladet osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Vilket sorts jobb menar du? Typ som sommarjobb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Är det många här som har ett jobb efter skolan å på helger å lov som man håller på med? Isf.. Kan nån ge mig tips hur man ska få folk å anställa en, har sökt jobb länge men tydligen så måste man vara 18 för de flesta jobb. Men jag behöver jobb nu ju! :o Så ni som har jobb, hur gick ni tillväga för å bli anställda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Kolla med folk i din sociala krets om de har några barn som ska passas eller något liknande... Nått att börja med i vilket fall. Fråga dina päron om de behöver något som du kan göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Jag kunde få jobba på min APU plats på fritiden om jag ville men jag tackade nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeroX_ Skrivet 23 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Okey, men det är inte direkt passa barn å sånt som ja e ute efter, ett riktigt jobb menar jag. fyller ju 18 i år så ja har sökt jobb på ICA å som servitris. Men men.. får la se hur d går me d då :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Nej är för ung än så länge. Men jag kan ta några Metro tidnigar och dela ut :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeroX_ Skrivet 24 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Nej är för ung än så länge. Men jag kan ta några Metro tidnigar och dela ut :P Metrotidningarna e ju gratis.. tror inte du kan tjäna pengar på det, kanske nån gammal som köper bara för å vara snäll :) men i din ålder så passar det perfekt med att jobba för föräldrarna osv. men jag tror inte du har några speciella utgifter som jag har, du kan ju faktiskt leva på veckopeng :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Okey, men det är inte direkt passa barn å sånt som ja e ute efter, ett riktigt jobb menar jag. fyller ju 18 i år så ja har sökt jobb på ICA å som servitris. Men men.. får la se hur d går me d då :S Pengar som pengar, strunt i vad du får göra.. Du kan tjäna en hacka på att passa barn, det vill jag lova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 T.ex. Syrran har ansökt om att vara statist i en kommande svensk långfilm och hon tjänar 4000:- för att bara gå förbi och bada i 50-tals badkläder. ;) Men om du menar jobb efter skolan och så kan man väl kalla det Extraknäck istället för jobb. ;) Men jag anser att du kan skriva ett litet brev om dig själv. Liten biografi med bild och dina kunskaper och så. Vilken linje du går på och så. Syrran gjorde så och hon fick jobb. Spela roll vilken arbetsplats det är. Men vad hade du tänkt för speciell ställe att jobba på då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 T.ex. Syrran har ansökt om att vara statist i en kommande svensk långfilm och hon tjänar 4000:- för att bara gå förbi och bada i 50-tals badkläder. ;) Men om du menar jobb efter skolan och så kan man väl kalla det Extraknäck istället för jobb. ;) Men jag anser att du kan skriva ett litet brev om dig själv. Liten biografi med bild och dina kunskaper och så. Vilken linje du går på och så. Syrran gjorde så och hon fick jobb. Spela roll vilken arbetsplats det är. Men vad hade du tänkt för speciell ställe att jobba på då? En CV helt enkelt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.