Hoppa till innehåll

Jobb Efter Skolan

ZeroX_

Rekommendera inlägg

Är det många här som har ett jobb efter skolan å på helger å lov som man håller på med? Isf.. Kan nån ge mig tips hur man ska få folk å anställa en, har sökt jobb länge men tydligen så måste man vara 18 för de flesta jobb. Men jag behöver jobb nu ju! :o

Så ni som har jobb, hur gick ni tillväga för å bli anställda?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det många här som har ett jobb efter skolan å på helger å lov som man håller på med? Isf.. Kan nån ge mig tips hur man ska få folk å anställa en, har sökt jobb länge men tydligen så måste man vara 18 för de flesta jobb. Men jag behöver jobb nu ju!  :o

Så ni som har jobb, hur gick ni tillväga för å bli anställda?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej är för ung än så länge.  Men jag kan ta några Metro tidnigar och dela ut :P

Metrotidningarna e ju gratis.. tror inte du kan tjäna pengar på det, kanske nån gammal som köper bara för å vara snäll :) men i din ålder så passar det perfekt med att jobba för föräldrarna osv. men jag tror inte du har några speciella utgifter som jag har, du kan ju faktiskt leva på veckopeng :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okey, men det är inte direkt passa barn å sånt som ja e ute efter, ett riktigt jobb menar jag. fyller ju 18 i år så ja har sökt jobb på ICA å som servitris. Men men.. får la se hur d går me d då :S

Pengar som pengar, strunt i vad du får göra.. Du kan tjäna en hacka på att passa barn, det vill jag lova.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

T.ex. Syrran har ansökt om att vara statist i en kommande svensk långfilm och hon tjänar 4000:- för att bara gå förbi och bada i 50-tals badkläder. ;)

Men om du menar jobb efter skolan och så kan man väl kalla det Extraknäck istället för jobb. ;)

Men jag anser att du kan skriva ett litet brev om dig själv. Liten biografi med bild och dina kunskaper och så. Vilken linje du går på och så. Syrran gjorde så och hon fick jobb. Spela roll vilken arbetsplats det är. Men vad hade du tänkt för speciell ställe att jobba på då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

T.ex. Syrran har ansökt om att vara statist i en kommande svensk långfilm och hon tjänar 4000:- för att bara gå förbi och bada i 50-tals badkläder. ;)

Men om du menar jobb efter skolan och så kan man väl kalla det Extraknäck istället för jobb. ;)

Men jag anser att du kan skriva ett litet brev om dig själv. Liten biografi med bild och dina kunskaper och så. Vilken linje du går på och så. Syrran gjorde så och hon fick jobb. Spela roll vilken arbetsplats det är. Men vad hade du tänkt för speciell ställe att jobba på då?

En CV helt enkelt :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...