💬
Logga in
Fuska.se

Kriget Är Här!

476 svar · startad

Moderator Moderator

Tror det skulle vara helt omöjligt att de är kopplade till varandra. Det skulle omöjligtvis fungera. Vad skulle ens USA tjäna på det?

Att få vara längre i Irak för att kunna få mer olja?

↗ till inlägget

Exakt! Al-Qaida är inga muslimer. Dem vill bara göra så att alla gotthjärtade muslimer får dåligt rykte. Men med hjälp från USA så lyckas dem bättre.
↗ till inlägget

det var ju också en teori :huh:

tror nog Al-Qaida känner sig som "gotthjärtade muslimer"

Jag tror själv att både USA och terroristerna startade Al-Qaida.

7 Oct 2006
Moderator Moderator

Kan du basera den teorin på något, kan du säga varför USA skulle göra det, hur det skulle fungera och varför ingen kommit på det?

Medans alla Al-Qaidas män bombar i Irak så har ju USA kraften att ta av oljan. Sen så delar båda en bit av kakan. Finns asmånga som tror så men det finns inga bevis tyvärr. Men tänker man lite så är det så.

Om Irak inte skulle ha någon olja så hade USA inte varit där, eller hur?

Jag tror att Oljan är 90% varför USA åker in i Irak. Eftersom dem tar Oljan fören Terrorismen.

Och för det så förorenar dom så mycket. :(

Mm... Bara för att det ska vara billigt för dem med bensinen och oljan så ska en massa civila drabbas :(

8 Oct 2006

Det är så USA styrs. Deras småproblem är viktigare än människoliv.

Moderator Moderator
↗ till inlägget

Medans alla Al-Qaidas män bombar i Irak så har ju USA kraften att ta av oljan. Sen så delar båda en bit av kakan. Finns asmånga som tror så men det finns inga bevis tyvärr. Men tänker man lite så är det så.

Tror starkt att USA aldrig skulle sammarbeta med dem. USA hade fortfarande varit där, om oljan inte fanns där. De är där för att ta terroristerna. Att de sen tar oljan tycker jag är okej.

nu kommer folk snart o frågar varför de har rätt att ta oljan, som vanligt.

själv besvarar jag den frågan: USA behöver den MYCKET mer.

och jag vill inte ha nåra idiotiska omöjliga exempel t ex (öööh om 2 personer i USA inte hade mat o du hade i ditt kylskåp, tycker du de har rätt att ta maten?)

Säg mig för i h*lvete varför dem behöver den mer?????!!!! Vafan kom inte med svar som dem behöver till bilar! Det här handlar om folks överlevnad. Alltså det är därför invandrare kommer till England, Sverige och USA. Det är för att USA har rensat på resurser. Xade, svara på den här frågan. Varför dödar dem civila och inte lägger dem på säkert ställe. Men istället fångar terrorister och fängslar dem sen så rymmer dem? Svara på den frågan!

Kaktus-Killen, du anser att USA har rätt till resurser mer än Irak. Du tycker att j*vla snobbar med feta rövar ska få billigare Bensin för sina bilar! Det är så du tänker!

Jämför för h*lvete hur mycket USA behöver olja? Och ja bland annat till bilar.

Om du hittar nån j*vla statistik som bevisar att Irak behöver mer olja än USA, då kanske jag överväger det ja står fast vid nu.

Förresten, eftersom du säger att de dödar civila hela tiden, var har du hört det? Har faktiskt aldrig hört nåt sånt, bara att korkade självmordsbombare och bilbomber dödat/skadat folk? Såklart civila kanske skadas i strider/konflikter mellan soldater o terrorister, ska det kallas "amerikanska soldater dödar ("bara") civila!"?

Senast ändrad:

Ok, men för i h*lvete USA är inte ens tacksamma för det! Dem uträtter inget positivt i Irak så varför ska dem ha mest olja??? Alla ska ha rätt till och leva bra. Dessutom så vill USA ha mer än tillräckligt. Och det är det dem håller på med! Medans folk ligger med bombade ben på gatorna så ser folket att några män kommer med tankar och suger upp olja. Vfan bara för det så är inte USA värdare oljan!

uträttar de inget positivt? men då låter vi väl terrorismen få ett ännu större grepp i o runt irak då.

Vi drar tillbaka alla USAs soldater, och medans de får slut på bensin sitter terrorister o planerar attentat o sånt. låter det bättre för dig?

Det var f*n USA som starta allt! Det var inte ens så innan USA gick in. Det uträttar positiva grejer åt folket i USA kanske. Men vad får dem som lever i Irak? Leva i medeltiden igen?

9 Oct 2006
Moderator Moderator
↗ till inlägget

Säg mig för i h*lvete varför dem behöver den mer?????!!!! Vafan kom inte med svar som dem behöver till bilar! Det här handlar om folks överlevnad. Alltså det är därför invandrare kommer till England, Sverige och USA. Det är för att USA har rensat på resurser. Xade, svara på den här frågan. Varför dödar dem civila och inte lägger dem på säkert ställe. Men istället fångar terrorister och fängslar dem sen så rymmer dem? Svara på den frågan!

Kaktus-Killen, du anser att USA har rätt till resurser mer än Irak. Du tycker att j*vla snobbar med feta rövar ska få billigare Bensin för sina bilar! Det är så du tänker!

Det finns ungefär 600 miljoner bilar i USA (har hört någonstans att det går 2 bilar på varje invånare där) Hur många finns det i Irak? Har du varit i USA? Vet du hur svårt det är att ta sig fram utan bilar där? Utan bilar stannar USA. Du verkar tro att USA vill döda civila, det vill dem inte. Men ibland är det svårt att se vilka som är civila eller inte, och ibland tar dem den risken att skjuta allt än att skjuta inget, för dem vill så gärna ta terroristerna. Du undrar varför de rymmer, tro mig, USA vill inte att de ska rymma, de hjälper dem inte rymma.

För övrigt tycker jag du ska ta det lite lungt, du verkar vara arg på medlemmarna här, är du arg på vad USA gör, låt det inte gå ut över forumet, vi, liksom du skriver endast vad vi tycker, vi förmedlar våra åsikter. Det är vad debatt går ut på.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in