Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Jo, men det är väl bättre om vi och andra länder INTE använder miljöfarliga saker lika mycket, det är väl bättre att avstå från bensin om det finns andra miljövänligare sätt att driva en bil på, än att bidra till att vår planet förstörs.

 

Jag tar ett exempel, om en "sak" ger kraft (vi säger att vi vill ha kraft) 100 men och förstör naturen 100, så är det bättre än att använda en sak som ger kraft 50 men förstör naturen 50.

 

"Kraft" är viktigare än naturen, bilar går bäst med bensin, det är viktigare att bilarna går så bra som möjligt än att tänka på naturen, då vi i Sverige inte kommer bidra till att ozonskicktets förstörs. (Vi påverkar lite, men väldigt lite).

 

Det är inte bättre att ha miljövänliga saker, Sverige påverkar ändå värden lite, bättre att ha bra saker!!!

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo, men det är väl bättre om vi och andra länder INTE använder miljöfarliga saker lika mycket, det är väl bättre att avstå från bensin om det finns andra miljövänligare sätt att driva en bil på, än att bidra till att vår planet förstörs.

 

Om man bygger en motor som går på etanol, tror du man kör den bäst med bensin?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men det är väl bättre om vi och andra länder INTE använder miljöfarliga saker lika mycket, det är väl bättre att avstå från bensin om det finns andra miljövänligare sätt att driva en bil på, än att bidra till att vår planet förstörs.

 

Men att slänga godis papper och få böter är väl överdrivet :blink: Bensin är ett bränsle man behöver. Folk har haft det länge nu, sen kommer MP och vill höja skatten på det.

 

Mujo, Etanol går åt mer så det blir minst lika dyrt som bensinen. Alltså det är inte Sverige som påverkar miljön negativt. Kanske 0.01 av föroreningen. Men kolla på Kina, de sprider sina sjukdomar överallt!

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, nej. Såklart menar jag inte att det ska vara olagligt att slänga godispapper och annat skräp på gatan, men jag tycker att bensin och kol m.m. är en viktig fråga.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oljan kommer att försvinna för gott om sisådär 30-50 år, och det kommer att skapa en väldans med problem runt om i världen.

94 % av all transportutrustning fungerar pga oljan och när denna produktion tar slut så slutar det med att affärerna bla inte får tillräckligt med varor samt banker som inte får pengalaster varje måndag.

 

Om nu vi ska fortsätta med bensindrivna fordon så kommer vi att ligga dåligt till i tekniken när oljan väl tar slut.

Om man redan nu börjar med att skapa milövänliga bilar som kan drivas med ett antal ämnen som tex etanol och väte, så kommer vi att ha skapat fordon som inte är beroende av oljan/bensin.

 

Jag gjorde själv ett test på Ungval.se och det visade sig att jag som 76 % är Socialdemokrat vad gäller ett visst antal punkter, som tested baseras på.

Dock så vet jag inte om jag har samma åsikter när jag får rösträtt om vid 21-årsåldern, eller om jag ens vill rösta alls.

 

Jag gillar vissa punkter ur varje parti så det blir väldigt svårt att verkligen stå för ett parti och engagera sig när partiledaren för detta parti debatterar i media.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om oljan försvinner som sagt om ca 30-50år så är det bästa att forska så mycket som möjligt nu med etanol drivna bilar mm. för när oljan är slut så kanske människan vet för lite om sådant och kommer kanske inte klara sig så bra.

 

Nåja om jag fick rösta så skulle jag inte vet vilka jag skulle rösta på. Ska nog göra det där testet på ungval.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dem kör ju så segt och ofta att bilar som BMW ska tillverka Elbilar :S

Började man använda Bensin så ska man ha det för evigt. Inte ska Miljötister förstöra för dem flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...