Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

288 000 är arbetslösa i sverige.

 

Persson gissade på 250 000 Reinfeldt gissade på 400 000.

 

borgarna vill överdriva problemen?

Redigerat av Mujo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det kommer flera jobbare så visst är det bra och ha jobb till dem framtida personerna som jobbar. Plus att dem som inte är bland 250 000 får inte arbeten som dem önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm. Att tänka på hur Jobben, Skolan, Vården, Äldreomsorgen ska fungera kommer före än Bidragsystem och Miljön.

Mujo, det går bra för några. Men inte för dem flesta. Många kan inte ens leva på den lön dem får för dem högaskatterna.

Dem som kämpat med sin utbildning ska få ha det mest. Dem som inte ens har försökt lära sig ett skit kan slänga sig i vägen.

 

Vadå alla ska med, varför det? Det är just därför jag hatar sossarna, man kan inte tänka på alla. Det är ju nästan kommunism.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet jag väll... Men jag har inte fått en vettig förklaring ur en enda sosse/vänsterpartist jag har pratat med, angående hur det skall gå till.

 

Var inte du folkpartist ? :huh:

 

men aså jag e ju folkpartist jag menade att på de flesta frågor så svarar de typ så å vem f*n vill jobba i offentliga sekton med skitlön?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

I deras förslag ingår även en statushöjning i den offentliga sektorn, helt enkelt att arbetet värdesätts mer och lönerna skall kunna höjas. Vinstintresset har ALDRIG gynnat låginkomsttagare och därför skall det hållas borta från tjänster med allmännytta.

Svara på frågan: På vilket sätt har Postens/SJs/Vattenfalls etc. tjänster blivit bättre/billigare sedan de avreglerats?

 

Det får gärna existera privata alternativ, men den offentliga sektorn skall med skattepengar kunna konkurrera med de kortaste vårdköerna och den bästa vården.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aaaaaaajjjjjjj har kramp skrivar snart

 

I deras förslag ingår även en statushöjning i den offentliga sektorn, helt enkelt att arbetet värdesätts mer och lönerna skall kunna höjas. Vinstintresset har ALDRIG gynnat låginkomsttagare och därför skall det hållas borta från tjänster med allmännytta.

Svara på frågan: På vilket sätt har Postens/SJs/Vattenfalls etc. tjänster blivit bättre/billigare sedan de avreglerats?

 

Det får gärna existera privata alternativ, men den offentliga sektorn skall med skattepengar kunna konkurrera med de kortaste vårdköerna och den bästa vården.

 

var ska de få de pengarna ifrån å höja de lönerna?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...