Hoppa till innehåll

Maxell Videokamera


Gäst Keyser_Soze

Rekommendera inlägg

Gäst Keyser_Soze

tjenare. tänkte skaffa mig en videokamera för att det är kul at filma så jag behöver inge uber kamera. tänkte på den här http://se.pricerunner.com/sound-and-vision.../354543/details

men då måste jag veta

1. blir det bra kvalla när man har brännt ut det på skiva?

2. hur länga kan man filma om vi säger att jag har ett 512mb minnes kort?

3. om någon har en likadan eller liknande snälla PM:a mig tacka alla..:D

 

snälla..behöver hjälp..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Digital Zoom 8 ggr Anger den digitala zoomkapaciteten, antalet gånger som bilden kan förstoras med digital teknik.

Optisk Zoom 0 ggr Den optiska zoomen är antalet gånger bilden kan förstoras med kamerans objektiv.

 

Köp INTE!

Digital zoom är kasst & ger riktigt usel kvalitet, satsa på en med optisk zoom istället, den där kan bara filma bra i "startläge". (0x zoom är inte mycket)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keyser_Soze

tack för tipset.. :D ska låta bli den..

 

men hur hitar jag hur många MP en kamera har då? som tex http://www.pixmania.com/se/se/155682/art/j...tml#accessoires

hittar inte

 

sen kan jag jue pasa på att undra om den är värd att köpa.. haha.. ;)

 

snälla..behör värkligen hjälp jag är så kass på sånt..

 

hmm... skulle vara schust om jag fick hjälp..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter mycket bättre, som #21 sa så var den förra inget vidare, du bör helst låta bli alla kameror som bara spelar in på minneskort, det finns kanske en eller två hyfsade modeller på marknaden, resten är i princip skräp.

 

tillbaks till den senare, verkar funka, MiniDv format och sådär, verkar vara en rätt bra kamera för de som inte har så stora krav.

men vore jag du skulle jag höra med supporten innan jag köpte den just från pixmania.

hittade nämligen detta;

Manualspråk: Franska

Bruksanvisning nedladdningsbar: franska

 

även om det bara är manualerna så kan det i många fall innebära att menyerna är på Franska! förmodligen finns de även på engelska, tyska, italienska, spanska också men har du otur så finns de bara på just franska. så hör med supporten innan.

 

hur många megapixel en kamera har kan brukar sällan uppges, och spelar inte så stor roll heller, mest på sådana med minneskort det brukar anges. ska du ta mycket stillbilder med videokameran kan det dock spela roll.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...