Hoppa till innehåll

Alex Rider Serien

Vitdom

Rekommendera inlägg

Sååå!!! :D Nu har jag läst ut Hotet från himlen! :lol: Mycket bra bok.

Här är alex rider böckernas ordning:

1. Stormvarning

2. Topphemligt

3. Skelettkusten

4. Högt spel

5. Scorpia

6. Hotet från himlen

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 69
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Radicus

Alex Rider serien förtjänar mer respekt än de makalösa & töntiga Harry Potter böckerna.

Har inte läst så mycket av Alex Rider, men har fått en god uppfattning om han.

Han hittar alltid på nya äventyr, slåss mot terrorister & farliga typer och lever alltid farligt.

Har bara läst "Skelettkusten", den får som betyg av mig 5 Fusion tuggummin!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Han hittar alltid på nya äventyr, slåss mot terrorister & farliga typer och lever alltid farligt.

* Burken bj, kolla noga men jag kanske inte tolkas som en "jävel".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Stormbreaker har ett datum i Sverige nu! Men först fredagen den 13 oktober... Fredagen den trettonde... Detta bådar inte gott. :angry: Alla exemplar av filmen som ska visas på bio kanske exploderar samtidigt :gitarr: . Vem vet, kanske på grund av något virus som finns i alla sf:s projektorer :rolleyes:

Mer info finns på http://www.sf.se/clayton/Index?url=/conten...bio&mode=200610.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså det handlar om en liten fjortis (Alex Rider) som bor hos sin farbror Ian Rider. Plötsligt dör Ian i en olycka (säger polisen) och Alex ombeds komma till underättelsetjänsten MI6:s högkvarter. Där får han veta att hans farbror jobbade som spion och avled ute på ett hemligstämplat uppdrag.

Alex blir anlitad av MI6, som världens yngste spion och Storbritanniens farligaste vapen, och dras nu in en härva av skurkar, lönnmördare, elaka mentalfall och onda kapitalister (i ett fall en ond kommunist). Varje bok har en unik story och innehåller minst ett omöjligt stunt, samt en massa James Bond-gadgets och liknande.

Jag vet inte hur spännande det här låter, men böckerna är faktiskt jävligt bra (som ungdomsböcker. De är inte precis tunga romaner med 500 sidor vardera. Puh!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...