Gäst Yantra Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Det var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra. hmm på 80-talet hjälpte usa saddam och komma till makten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Varför gjorde USA sådär för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burak127 Skrivet 22 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2006 Kurdarna vill ta över medelhavets hjärta TURKIET Irak vill försvara oljan men de går inte UT UR IRAK Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 22 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2006 Kurdarna vill ta över medelhavets hjärta TURKIET Irak vill försvara oljan men de går inte UT UR IRAK Och varför går inte U.S.A ut ur Irak..?? Jo det är såhär U.S.A måste "säkra" Irak innan de kan gå ut ur landet.Och det kan nog ta några år. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 22 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2006 Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 DonkeN, det är helt klart osäkert i Irak, men man kan han hindrat mycket. Tänk dig om Saddam Hussein hade makten fortfarande, då skulle han ha begått massmord. Så, det det som avgör det hela är väl på vems sida man är och vem som har gjort mer fel än den andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde... De tänker att de måste säkra Irak men i själva fallet gör de inte utan krigar mer. Fusion sa det metsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 DonkeN, det är helt klart osäkert i Irak, men man kan han hindrat mycket. Tänk dig om Saddam Hussein hade makten fortfarande, då skulle han ha begått massmord. Så, det det som avgör det hela är väl på vems sida man är och vem som har gjort mer fel än den andra. Men jag menar nu att det är mer osäkert i Irak än innan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 24 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2006 Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde... Ja, de klarar inte av att styra landet själva. Det är många attentat i landet, USA försöker bara skydda landet och visst dödar de några civila. Men de gör ju inte saken värre, snarare tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 24 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2006 Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde... Vad menar du med det där civila grejen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 24 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2006 Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde... Att civila människor dör dagligen, fast attentaten är riktade mot olika grupper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 25 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2006 Jag har läst i tidningen för några dagar sen och där stog det att 10 poliser dödas där varje dag så Irak kommer inte bli återställt på ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.