Gäst Sandkaka Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 Jag har problem med att göra flash. Jag hade tänkt göra en startsida för min hemsida. Så här hade jag tänkt att det skulle vara: http://img93.imageshack.us/img93/5015/skiss0z4xb.png Varför det står länk är för att det är uppdateringar som änsålänge är hemliga. ,.-När man för musen över en ruta så ska det bytas till en annan frame (vi kallar den frame 2) ,.-När man klickar i rutan i frame 2 så ska man komma till en html-sida. ,.-När man drar ut musen från rutan i frame 2 så ska det gå tillbaka till den första framen. --- Jag skulle vara jättetacksam för hjälp. Jag kan ju inte släppa den nya versionen av min hemsida innan det här är klart. Jag har tillgång till både MX 2004 och 8, även dreamweaver om det skulle vara till hjälp (vilket jag inte tror). --- Tack så hemskt mycket! ~Daniel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 1. on (rollOver) { gotoAndPlay(3); } 2. on (release) { gotoAndPlay(3); } 3. on (rollOut) { gotoAndPlay(3); } 3an kan du förstås ändra till den scen du vill ha =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 till den frame du vill ha menar du Mujo ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 3 April 2006 Rapport Dela Skrivet 3 April 2006 (redigerat) Tack så hemskt mycket, ska checka om det fungerar imorgon eftermiddag. Edit: Vad ska jag göra när jag är inne i actionsmenyn? Vilken slags symbol ska markering vara? En liten snabb tut hur jag sätter in ett script vore uppskattat ^^. Ledsen för att jag är newb. ;-\ ~Daniel Redigerat 4 April 2006 av katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.