Hoppa till innehåll

Proof That There Is No God


Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

Look here,

Alla har rätt att tro på vad f*n, de vill, att påstå att något av dessa är fel, är att kliva in i det finaste en människa har, tron.

Men vafan? skit i det vi diskuterar, nää tror inte på gud o sånt.

Människan har tro-behov i sig, lika tydligt som att vi har en lever, jag tror inte gud skapade oss, vi skapade han.

Men vem vet?

 

Fel. Som jag skrev ovanför. Jag accepterar vissa. Låt oss ta Jehovas Vittnen som exempel. Om man ska argumentera med dem så vänder dom allt innåt och ut för att försöka få rätt. Om en människa ska ha en tro så ska dem iaf ha en tro som är god nog för alla att följa. Kristna tycker inte om Homosexuella? Där har vi en sak t.ex som inte alla är enade om. Varför ska alla Kristna bli homofober för?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Kan hålla med Soffan, om att religion kan vara lite jobbigt ibland, min mormor är en rikitgt insatt kristen.

När man frågar "-Om gud är så snäll, varför dör massor barn i onödan?".

Då kommer dom med helt löjliga svar som inte har med ämnet att göra.

Men,men...

Som ibland, tycker jag att en del är lite för på, människor med tro.

Tom cruises, Världarnas krig blev en sucsé, men innan han gjorde Mission impossible 3 sade han att han var Scientolog, då rasade biobesökarna.

Inte för att religion har med Tom cruise att göra, men själva idealet, är vad jag vill få fram.

Sedan, så håller jag med om att det var riktigt bra bevis Soffan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Look here,

Alla har rätt att tro på vad f*n, de vill, att påstå att något av dessa är fel, är att kliva in i det finaste en människa har, tron.

Men vafan? skit i det vi diskuterar, nää tror inte på gud o sånt.

Människan har tro-behov i sig, lika tydligt som att vi har en lever, jag tror inte gud skapade oss, vi skapade han.

Men vem vet?

 

Men jag hatar och se när folk skriver. Bigbang teorin är mer troligt. Och att dem kallar Bibeln/Koranen en sagobok.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad kan man säga om bibeln? Tror du att allt i den är sanning? Och när skrevs bibeln? ungefär 200 år efter att kristus hade fötts.

Då skrev dom den första Bibeln ungefär. Sedan längre fram har de självklart lagt på en massa saker i bibeln. Gabriel, skyddsängeln m.m. Men hur kan man se detta som sanning egentligen? Vi människor kräver svar som gör oss nöjda. Och när översattes egentligen bibeln till Svenska? Jo runt 1600-talet. Men jag själv säger att jag inte tror på Big Bang eller någon annat påhitt som någon religion har sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har rätt och säga att alla som tror på Bigbang lever i förnekelse om någon säger att alla som tror på gud lever i förnekelse.

 

Vetenskapen kommer inte före än religion eller inte ens religion kommer före än Vetenskapen. Så låt alla tro som dem vill!

Kom inte med det hära. Om gud finns, varför dör alla.

Jo, för det är s*tan som ställer till med allt ont!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har rätt och säga att alla som tror på Bigbang lever i förnekelse om någon säger att alla som tror på gud lever i förnekelse.

 

Vetenskapen kommer inte före än religion eller inte ens religion kommer före än Vetenskapen. Så låt alla tro som dem vill!

Kom inte med det hära. Om gud finns, varför dör alla.

Jo, för det är s*tan som ställer till med allt ont!

 

Bra sagt ;)

Låt alla tro vad dem, vill.

Jag vet inte vad jag tror, lite tror jag väll på Big bang, lite tycker jag väll låter rimmligt i bibeln/Koran och en del är rimligt i Buddhismen.

Men en sak som är bevisad att det är en saga, i egyptien för ca 2000 år sedan är Noak och arken, det var en bok som skulle få barn att tro på Gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men en sak jag alltid undrat över är att om s*tan/Djävulen                     

är ond, varför straffar han då de onda människorna när de kommer till h*lvetet?

Han borde ju vara tacksam för att de har gjort en ond gärning på jorden.

 

Vet inte riktigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara att inse att bibeln inte går att lita på.

Boken motsäger sig själv otaliga gånger.

 

Den har något som alla kan tycka om...pacifist som nazist.

Det är så den är skriven och därför är det så pass många som börjar tro när de läst den. De fastnar vid de saker som de tycker är bra, men struntar i att det finns den totala motsatsen 100sidor framåt.

 

Om gud fanns borde han/hon/det iöverhuvudtaget aldrig tillåtit korståg, mördandet av vetenskapsmän i kyrkans namn osv...

 

Bryr mig inte vad folk tror på...de får skylla sig själva om de väljer att leva sitt liv efter raderna i någon sagobok som skrevs för en mindre evighet sedan.

 

Det är synd att vissa blir så hjärntvättade av det bara...

Men det ger ju lite förståelse för t.ex hur Hitler kunde lura det tyska folket att hans ideer var bra.

 

______

För er troende som väljer den lätta vägen att säga att s*tan är den som dödar både goda som onda personer:

 

Kom igen nu för f*n! s*tan är enligt religionen inget annat än en fallen ängel.

Gud är GUD...om gud hade funnits hade han/hon/det kunnat krossa s*tan som ingenting.

 

En troligare förklaring skulle vara att Gud och s*tan är samma person.

Det skulle ju göra honom/henne/det lite mer trovärdig...gud är inte precis något helgon själv enligt bibeln..syndafloder och sånt skit.

 

Annars...vad f*n är det för mening att be till en gud som inte ens kan skydda en mot det onda. Det gör bara det hela mer värdelöst...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud sparkade s*tan. Och kalla det inte Sagobok >:(!

Då har jag rätt och kalla Bigbang teorin en Godnattsaga! Ni ska inte styra över vad alla får tro på!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...