Gäst DonKeN Skrivet 1 September 2006 Rapport Dela Skrivet 1 September 2006 Tur att det finns någon som accepterar det som själv kallar Bibeln/Koranen en sagobok. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 Du har rätt att kalla vad du vill för vad du vill. För mig och alla andra ateister är det ingen skillnad mellan Bibeln och Törnrosa. Det är bara så det är. Big bang är bara en teori...en mer trolig teori än bibelns...men ändå bara en teori. För övrigt tror jag inte på Big bang heller... Einsteins teori är den som faller mig i smaken då den är mest trolig av alla skapelseteorier som finns. Sist...till er troende...orkar inte argumentera med troende då de kommer med samma gamla argument hela tiden... Glöm bara inte bort religionens historia...religionen har tagit lika många liv som den räddat...försök inte att glorifiera den som något den inte är. Den har givit upphov till många, många KRIG, utmålat det okända till häxkonster och mycket mer grymhet än vad de flesta av er förmodligen vet ännu. Med tanke på detta forums medelålder så är de flesta av er för unga för att veta hela historien, men ni kommer att få höra den tids nog. Då är det upp till er om ni vill ta till er sanningen eller förneka den som t.ex nynazisterna förnekar förintelsen. Hmm...undrar vart alla våra förfäder är nu...som trodde på asarna... De är ju knappast i himlen....så ja...då e väl alla i h*lvetet då. Haha...alla äktsvenskar har alltså förfäder som ligger där nere och straffas i all evighet.....TREVLIG TANKE?! God natt... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 Alltså det är det jag försöker säga är att det inte går och komma fram till vad som är sant. Så låt folk tro på vad dem vill bara inte med stolthet som att döda någon. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 Men eftersom religioner, som sagt, orsakar så mycket krig, undrar jag varför vi måste ha religioner.. i grund o botten är de så onödiga tycker jag.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 Jo...det är därför man är ateist. Det är även därför jag blir så j*vla förbannad så fort jag hör talas om något som t.ex eventuella nya byggnationer av moskeer och dylikt i Sverige. Visst, folk ska få tro på vafan de vill...de får skylla sig själva som sagt...men jag tycker definitivt inte att religion ska uppmuntras av staten...det ska inte byggas några nya religiösa monument av något slag i Sverige. Religion ska helst försvinna totalt från jordens yta... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 Men eftersom religioner, som sagt, orsakar så mycket krig, undrar jag varför vi måste ha religioner.. i grund o botten är de så onödiga tycker jag.. Nämen herregud nu får du ta och ge dig :blink: Har inte USA, England orsakat tillräckligt mycket krig :blink: ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 (redigerat) Sa jag att religioner är den ända anledningen till krig? Nej dåså. Redigerat 5 September 2006 av Kaktus-Killen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 (redigerat) Det kändes som om du påstog det. Varför måste Rasism/Nazism finnas? Jorden skulle också vara bättre utan det. Redigerat 5 September 2006 av DonKeN Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 6 September 2006 Rapport Dela Skrivet 6 September 2006 (redigerat) vad jag vet så är nazismen lite på grund av religion, läste lite o fann "Adolf Hitler claimed in his book Mein Kampf (My Struggle) that he first began to develop his views through observations he made while living in Vienna. He concluded that there was a racial, religious, and cultural hierarchy, and he placed "Aryans" at the top as the ultimate superior race, while Jews and "Gypsies" (the Gogensleik) were people at the bottom" Så för nazister så är judar, eller de som följer JUDENDOMEN, då en lägre stående klass. (kan ju inte konfirmera detta själv men det låter som en vettig "teori") Redigerat 6 September 2006 av Kaktus-Killen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 September 2006 Rapport Dela Skrivet 6 September 2006 visst grundar sig Nazismen i judehat. "Sålunda är en folkstats högsta uppgift att göra allt för att bevara de ursprungliga raselement vilka ger upphov till kultur " Så skrev Hitler i mein kampf. Med detta menar han att alla som inte ser och tror som jag är lägre stående varelser. Notera att Hitler & co inte betraktade judarna som en lägre stående klass, utan som en lägre stående varelse på jorden. Om Hitler hade fått välja mellan att en hund (ex.) eller att en Jude dog så hade han utan tvekan valt juden, då hundens liv troligen hade betytt mer för honom en judens. Nazismen hatar dock inte bara judar, de hatar alla som inte är vita protestanter (katoliker och andra inriktningar inom kristendomen klarade sig dock ganska lindrigt undan så länge utövaren var vit). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 7 September 2006 Rapport Dela Skrivet 7 September 2006 Jo...det är därför man är ateist. Religion ska helst försvinna totalt från jordens yta... det kommer det nog göra därför att vetenskapen bevisar mer och mer. @ DonKeN: är du troende? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 7 September 2006 Rapport Dela Skrivet 7 September 2006 Men en sak jag alltid undrat över är att om s*tan/Djävulen är ond, varför straffar han då de onda människorna när de kommer till h*lvetet? Han borde ju vara tacksam för att de har gjort en ond gärning på jorden. Varför, jo för att djävulen är ondare än ondast, han är all ondska, varför ska han vara tacksam, han är ond rakt igenom. DonKeN, håller helt med dig, tror mer på gud än bigbang. Och ni som förstår religion vet att är man troende, så kan inte vetenskap ändra en. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg