Hoppa till innehåll

Monarki

Gäst Perisoreus

Rekommendera inlägg

Gäst Sandkaka

Ärligt talat tror jag inte det, det han gör officiellt är planerat av andra personer (tex talskrivare).

Och vad menar du med att jag säger emot mig själv??

Vem som helst kan verkligen inte bli kung. Det är det bara ytterst få personer i Sverige som kan bli.
Nej, precis så är det. Synd, eh? Ja! Det ev. pucko som föds av Victoria blir ju kung/drottning om ett långt tag, denne person kan antagligen vara förståndshandikappad eller psykiskt sjuk och ändå vara kung.

oO.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Du säger emot dig själv, när du säger att president är bättre än kung eftersom vilken idiot som helst kan bli kung, medans en president väljs. Eftersom kungen inte väljs så kan ju inte vem som helst bli kung, men däremot kan vem som helst bli president. Angående förståndshandikappning/psykisk sjukdom, du tror inte att kronan går vidare till nästa barn då ? Eller till Carl-Philip, om hon inte får några fler ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så tycker jag att kungafamiljen bara åker runt och kostar pengar, dom gör nästan ingen nytta alls för sverige, det enda dom gör att göra reklam för sverige.. Och ni ser att dom har lyckats ganska bra om man kollar i "Rinkeby" och "Rosengård". Men men jag tycker också att ett sverige utan kungafamilj inte skulle vara sig så likt så jag vill ha kvar monarkin i sverige även fast den är helt värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

@ Guggo:

De som väljer ut presidenten är lite smartare än att de skulle välja någon jäkla idiot. Klart de inte väljer 'vem som helst' de väljer någon som har bra politisk utbildning och som kan saker om ämnet.

---

Skulle de låta kronan gå till någon annan bryter de ett mönster som härstammar från medeltiden, tror du de bryter det mönstret?

Redigerat av katten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kallar du svenska folket smart ?

1.Successionsordningen stiftades 1810, inte på medeltiden. ( Medeltiden i Norden varade ca 1050-1525. Men det var nästan rätt, bara 285 år ifrån. )

2. Den går så att den regentens närmsta släkting inom ätten Bernadotte ärver kronan. (Ordningen går då: Barn,Syskon, osv. )

Förstår du eller måste jag skriva hela Successionsordningen åt dig ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...