Putside Skrivet 30 December 2006 Rapport Dela Skrivet 30 December 2006 Men det är ju det jag säger, de vill vara hårda men kan inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 30 December 2006 Rapport Dela Skrivet 30 December 2006 Men det är ju det jag säger, de vill vara hårda men kan inte. Det är många som vill vara hårda men inte kan, och vad klassas det som då? Ännu en subgenre eller kastas det bara i den stor soptunna med alla wannabes? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 30 December 2006 Rapport Dela Skrivet 30 December 2006 Ja du, nått är det ju alltid.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 30 December 2006 Rapport Dela Skrivet 30 December 2006 Ja du, nått är det ju alltid.. Och då frågar jag dig; vad? Vad klassas de band 'som försöker vara hårda, men inte lyckas'. Jag anser att det finns en slags subgenre som kallas wannabe. Där i slänger jag sopband som P!ATD, Green Day osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 30 December 2006 Rapport Dela Skrivet 30 December 2006 P!ATD spelar väl Emotional Hardcore och ska inte vara hårdare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 31 December 2006 Rapport Dela Skrivet 31 December 2006 (redigerat) P!ATD spelar väl Emotional Hardcore och ska inte vara hårdare? Jag är inte en mästare inom subgenrer, men det P!ATD spelar är något jag inte skulle klassa runt emonational hardcore då det dom spelar enligt mig inte är emo. En fråga, mitt i allt ihop: Subgenrer till hardcore måste ju vara någolunda 'hårda' medtanke på Hardcoregenren? Redigerat 31 December 2006 av Helgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 31 December 2006 Rapport Dela Skrivet 31 December 2006 Men vad gör hardcore i metal-tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zerp Skrivet 31 December 2006 Rapport Dela Skrivet 31 December 2006 Panic! At The Disco är inte emocore någonstans. BAra emo. Emocore är till principen likadan som metalcore eller hardcore, bara med lite extra saker som hemsk sång och tråkig lyrik. Men hardcore har väl dess influenser från metalgenren, så det är väl därför den slängs in här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 Panic! At The Disco är inte emocore någonstans. BAra emo. Emocore är till principen likadan som metalcore eller hardcore, bara med lite extra saker som hemsk sång och tråkig lyrik. Men hardcore har väl dess influenser från metalgenren, så det är väl därför den slängs in här. Okej, så P!ATD ska alltså klassas som emo. Enligt mig låter det helt fel, då jag blir mer emo av Joydivision än av P!ATD. X'D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 Joy Division eager _/ meeeen vad sägs om att dra sig tillbaka till metal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 Visste du, Putside, att CoB och Wintersun är power metal (Delvis i alla fall)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 Nope, men de är ju inte "renrasiga" så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.