Hoppa till innehåll

Internet Fungerar Inte


Arcanum
 Dela

Rekommendera inlägg

om man har wep och det står så här   

 

A connection error has occurred.

Aconnection to the access point could not be established

Check the security settings for the network and try again.

 

är det nån som kan hjälpa mig ??.

 

 

 

på inställningar sätter du ip på auto men skriv in DNS adresserna . de funkade för mej

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag kanske kan hjälpa dig. Jag hade samma problem när jag skulle ansluta till Internet. Jag hittade i alla fall en lösning, vilken inte var särkilt svår. Du har sagt att du har en Wep-kod på ditt nätverk, men det finns en till sak som kanske skyddar att du får kontakt med routern. Följ min lilla guide nedan så ska det nog kanske ordna sig. ;). Jag vill också påpeka att jag använder firmware 2.01 och har en Netgear router. Jag tror dock att inställningarna ser ut på ungefär samma sätt på din router.

 

1. Till att börja med så måste vi gå in på routerns "sida". Adressen till denna står i manualen som medföljde routern. Det brukar fungera att gå in med routerns IP-adress också. Du måste fylla i användarnamnet och lösenordet för access till sidan. Dessa uppgifter finner du också i manualen.

 

2. Väl inne på routern så ska du gå in på någon som heter "Wireless settings". Där inne ska du sedan kunna finna något ifrom med "Setup access list". Nu kommer vi till en sida som bekräftar vilka som har tillgång till din router. Nu vill vi lägga till PSP:n.

 

3. Gå in på din PSP och gå till "Settings" -> "System Settings" -> "System Information". Här finner du din PSPs mac-adress.

 

4. Inne på "Setup access list" på routern så ska du klicka på "Add" och sedan ska du fylla i PSP:ns mac-adress i fältet "MAC Adress".

 

5. Testa nu att försöka komma in på Internet.

 

Fungerar inte detta så vet jag tyvärr inte vad felet kan bero på.

 

Mvh

Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...