💬
Logga in
Fuska.se

Har Du Svensk Ursprung?

72 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare

Hur vet alla ni är helsvenskar? tror typ ingen är de..

själv är jag inte de.. för 400-500år sen var min farsas släkt tyskar och ännu längre sen var min morsas släkt nått jag kommer inte ihåg.. lol

21 Apr 2006
Nivå 5 · Fuskare

Jag räknar mej som 100% svensk.

Det jag vet är att min farmor's-mormor's gammel farfar (c:a 300-350 år sen) kom från Belgien, man kallade dom för nåt sceciellt, dom där belgierna.

Belgierna kom till sverige för att arbeta o då kom min farmor's-mormor's gammel farfar och "brände på" min farmor's-mormor's gammel farmor! Då fick ni veta min historia (allt är 100% sant!)

Nivå 7 · Fuskare

haha kuuligt

Nivå 5 · Fuskare

Jag är svensk!!!! Föressten har en fråga räknas det om min farfars far bodde i Alska en tid innan han reste tillbaka till Sverige!! Faktiskt rätt intressant min farfars far skulle med Titanic men han missa båten(3:e klass)!!!!! Ni kanske inte tror mig men det är sant!!!

Nivå 4 · Lärling

0.000 % svenskt ursprung eftersom jag är adopterad från nått annat ....:P

15 May 2006
Nivå 5 · Fuskare

Min pappa är makedonisk, men han pratar flytande svenska och han flyttade hit vid ca 4 års ålder så jag är ca 50% svensk.

Nivå 7 · Fuskare

76-99%.

Jag är 8-dels grekisk, men man tänker inte så mycket på det, förutom att jag kanske har väldigt klara bruna ögon. :)

Helsvensk till 100%.

100% svenne

18 May 2006
Nivå 16 · Legendfuskare

ja :cool:

6 Jun 2006

*Ändrat*

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Jag e svenne till 100% men bor i en av Svergies största invandrar-område -.-

Så du bor i Rosengård i Malmö? Det är 99% utlänningar där.

Själv så är jag 0 % Svensk och kommer från ett av Stockholms största invandrar områden så ni kan försöka gissa vad jag är.

7 Jun 2006
Nivå 4 · Lärling

Helsvensk tror jag knappast att det är många som är.

Samer & kväner anses vara dom som först bosatte sig i det s.k Sverige.

Men jag är iaf 50% same,25%finsk,25% svensk

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in