Gäst BondaKransDans Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 (redigerat) Saker som behövs: Macromedia's Dreamweaver (Behöver kod annars 30 dagars trial) Ett webhotell (GRATIS!!) Bilder för hemsida! Saker som ni kan få hjälp med (till photoshop och andra program) Lite bilder du kan göra (Gör helst med paint eller photoshop) [Nu kan vi börja! För det första ska du öppna DreamWeaver sen ska du lägga till allt i DreamWeaver genom att klicka "Manage Site" Sen fortsätta (att managa en site får du hjälp av Webdesign skolan (url finns högre upp) Sen ska du börja med att designa eller coda själv! Layouts: Du ska gå till denna hemsida för att ladda ner layouts!(PHP) PHPBB Happy Coding/Designing! :lol: :) :P :D Min hemsida numera inte formad klart! Klicka! Redigerat 14 April 2006 av Krans-Dans Citera
Gäst Yantra Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 (redigerat) grymt har börjat på en hemsida nu :P men jag needar ett ftp program Redigerat 14 April 2006 av death-man Citera
Dretskit Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 Jag har gjort en hemsida med hjälp av DreamWeaver i skolan när vi skulle göra en egen närbutik och jag "sålde" metalkläder och metalskivor fast vi la aldrig upp sidan på nätet. Det ska vi göra i trean tror jag. Citera
Gäst Tour Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 varför inte "klistra" denna tråden så folk kan läsa den istället för att göra 17 inlägg per dag och fråga hur man gör? Citera
Gäst Mega93 Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 (redigerat) (att managa en site får du hjälp av Webdesign skolan (url finns högre upp) Sen ska du börja med att designa eller coda själv! Lol, detta är inte hur man gör utan vad man behöver göra. Helt onödigt (nästan). Det är som om jag skulle skriva ett nytt ämne typ: "Så lär du dig göra spel i gamemaker!" - Ladda ner gamemaker. - Läs manualen. - Gå till gamemakers hemsida och läs guiden. - Sen har jag lärt dig att göra spel! Redigerat 14 April 2006 av Omega99 Citera
Simpsons Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 haha, ja, guiden va inte så ingående :P Citera
Gäst BondaKransDans Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 Ett ftp program är inte nödvändigt skicka allt med DW och denna guide kmr snart att editas med coder och javascript M.m Citera
Putside Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 (att managa en site får du hjälp av Webdesign skolan (url finns högre upp)Sen ska du börja med att designa eller coda själv! Lol, detta är inte hur man gör utan vad man behöver göra. Helt onödigt (nästan). Det är som om jag skulle skriva ett nytt ämne typ: "Så lär du dig göra spel i gamemaker!" - Ladda ner gamemaker. - Läs manualen. - Gå till gamemakers hemsida och läs guiden. - Sen har jag lärt dig att göra spel! <{POST_SNAPBACK}> *fniss* *fniss* Citera
WhoDoYouThink Skrivet 15 April 2006 Rapport Skrivet 15 April 2006 (att managa en site får du hjälp av Webdesign skolan (url finns högre upp)Sen ska du börja med att designa eller coda själv! Lol, detta är inte hur man gör utan vad man behöver göra. Helt onödigt (nästan). Det är som om jag skulle skriva ett nytt ämne typ: "Så lär du dig göra spel i gamemaker!" - Ladda ner gamemaker. - Läs manualen. - Gå till gamemakers hemsida och läs guiden. - Sen har jag lärt dig att göra spel! <{POST_SNAPBACK}> Kunde inte sagt det bättre själv. Citera
Gäst newnameguy Skrivet 15 April 2006 Rapport Skrivet 15 April 2006 (att managa en site får du hjälp av Webdesign skolan (url finns högre upp)Sen ska du börja med att designa eller coda själv! Lol, detta är inte hur man gör utan vad man behöver göra. Helt onödigt (nästan). Det är som om jag skulle skriva ett nytt ämne typ: "Så lär du dig göra spel i gamemaker!" - Ladda ner gamemaker. - Läs manualen. - Gå till gamemakers hemsida och läs guiden. - Sen har jag lärt dig att göra spel! <{POST_SNAPBACK}> Den var bra du :P Citera
Gäst Mega93 Skrivet 15 April 2006 Rapport Skrivet 15 April 2006 (redigerat) Tack, jag var osäker på villka slags reaktioner jag skulle få. Men detta ämne är ju bara för N00B:igt, eller rent av töntigt. Föresten, glad påsk på er alla. :gitarr: Redigerat 15 April 2006 av Omega99 Citera
RiverRunner Skrivet 15 April 2006 Rapport Skrivet 15 April 2006 min kompis har lagat en sida en gång,jag säger inte namnet,först en äklig bild ,sen får du många virus :( vill inte att sånt hender er :) ... Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.