Hoppa till innehåll

Citering Av Hela Inlägget

Gäst Sandkaka

Rekommendera inlägg

Gäst Sandkaka

Jag märker att många här i forumet citerar hela det första inlägget som ibland kan vara väldigt långt. Detta gör så att vi lata måste scrolla alldeles för mycket ;-) , vilket kan vara lite frustrerande.

Vill du svara på en speciell del av inlägget kan du använda quote (citat) - funktionen och därefter i ditt svar ta bort det onödiga och bara lämna kvar det som du svarar på.

Vill du svara på någon annan under samma tråd som också skrivit ett långt svar göra som jag berättade nyss eller göra som en hel del, skriva ett @[namnet] eller [namnet]: och därefter ditt svar.

Du kan även göra en länk tillbaka till ett inlägg med en liten pil. Uppe i högra hörnet på ett inlägg finns ett nummer för vilket inlägg det är, exempel: #1. Tryck där så får du upp en url, kopiera numret längst bak i urln med ctrl + c.

Använd

[Snapback]använd ctrl + v för att få numret[/Snapback]

Så här borde det se ut: <{POST_SNAPBACK}>... Tack till Fusk Katten som berättade om denna funktion.

Hoppas vi slipper allt detta onödiga scrollande nu ;-)

~Daniel

Redigerat av katten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Katten: Jo, i vissa fall kan man göra det, och i vissa fall inte. Jag menar, tänk om allt skulle vara sammanhängande?

Egentligen så är det bara att skriva användarnamnet på den personen man skriver till, för det är ju inte alltid nödvändigt att citera.

Dvs

Katten: *text*

bara som exempel.

:P Klantigt...

Redigerat av Petey Piranha
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

@Petey Piranha: Precis som jag sa.

Plus... Nu citerade du hela mitt inlägg.. Med flit?

@Cooliz: Ja, stridsvangsgrejen blir helhets citerad hela tiden, det är en av anledningarna till alla sidor som det inlägget har.

Edit: outside enemy han före mig på Petey ;-)

Redigerat av katten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan bli väldigt störigt om någonn/några citerar ett långt första inlägg i en tråd. Om det är guider kan det hända att dessa första inlägg i trådar är väldigt långa. Om man vill fråga eller kommentera huvudinlägget räcker det att skriva Namn: blabla...

Bra att du tog upp det här katten.

Edit: Tråden med stridsvangsgrejen har bara 3 sidor. Det spelar ingen roll om inläggen är långa det blir inte fler sidor för det. :D

Redigerat av Presentation
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan ju även lägga in <{POST_SNAPBACK}> och länka till den som man vill citera.

Man klickar bara på #x och ser vilken länk den har, sen tar man bort addressen och lämnar kvar numret.

T ex: http://forum.fuska.se/index.php?showtopic=...ndpost&p=729051 blir

[snapback]729051[/snapback]

Redigerat av Fusk Katten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...