lundquist Skrivet 21 April 2006 Rapport Dela Skrivet 21 April 2006 vi har ett prov i hemkunskap, som vår lärare har sagt att vi ska hitta svaren på hemma, och jag har letat men hittar inte så mycket. men om ni hittar ngra av svaren på dessa är ni mer än välkomna att skirva dem här :) Vilka är de sex näringsämnena ? Hur yttrar sig hjärnbrist 4 livsmedel som innehåller RIKLIGT med kolhydrater Två som innehåller rikligt med proteiner och två med rikligt av mineralämnen. tack för svar :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 21 April 2006 Rapport Dela Skrivet 21 April 2006 Har du ingen hemkunskapsbok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 21 April 2006 Rapport Dela Skrivet 21 April 2006 Dom sex näringsämnena har vi börjat prata om på lektionerna. Dessa 6 är näringsämnen Fett, protein, kolhyldrater, fiber, vitaminer, mineraler. Dom andra frågorna har jag ingen aning om. Hmm... Google is your friend... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 April 2006 Rapport Dela Skrivet 21 April 2006 vi har ett prov i hemkunskap, som vår lärare har sagt att vi ska hitta svaren på hemma, och jag har letat men hittar inte så mycket. men om ni hittar ngra av svaren på dessa är ni mer än välkomna att skirva dem här :) Vilka är de sex näringsämnena ? Hur yttrar sig hjärnbrist 4 livsmedel som innehåller RIKLIGT med kolhydrater Två som innehåller rikligt med proteiner och två med rikligt av mineralämnen. tack för svar :) hjärnbrist brukar yttra sig i omedelbar och oundviklig död. järnbrist gör att man blir trött eller lite yr tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 22 April 2006 Rapport Dela Skrivet 22 April 2006 4 livsmedel som innehåller RIKLIGT med kolhydrater - Bröd, pasta, ris, potatis, frukt och grönsaker. Två som innehåller rikligt med proteiner - Kött, fisk, ägg, mjölk, ost, ärter, bönor och linser. och två med rikligt av mineralämnen. - Salt, mjölk, ost, kött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.