Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Jag håller på med ett pokemonspel på game maker (precis som Eric H) och behöver hjälp med ideer. Jag skulle bli väldigt glad om Eric och alla andra vill hjälpa till.

REGLER

1. Du får inte spamma

2. Du får inte gå off-topic

3. Ingen får skriva "När är spelet klart?"

4. Du får inte komma in efter mer än 10 sidor och skriva "Asså orka läsa allt, vad gör ni?"

5. Spelet ska vara i en mix av R/S och FR/LG grafik. :blink:

Om dessa regler inte följs kommer den som bryter mot dom inte få en kopia av spelet.

PS. Jag vill inte ha en sån här bild, ser du dom små "prickarna" som gör att det ser suddigt ut? Dessa kallas JPG:s. DS. :bah:

Om du inte ser dom så spara bilden på din dator och zooma in den.

Redigerat av flygon
  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

jag kan. vi behöver en ny region, en ny rival, ett nytt team, en ny elite-4, nya gymledare, 150 nya pokemon( två fossil)+ en hemlig som jag gör, nya huvudpersoner, nya städer, nya namn på städer, en story, 3 nya legendariska mm. mm. mm. och det ska INTE vara några JPG:s i bilderna.

Skrivet (redigerat)

Jag är med.

Börjar direkt med storien. (om det är okej)

När du har svarat. (innan :P)

I Början:

Heron har ingen pkmn.

Han kommer till börjar-staden med sin mammas pidgeon. (gymledare) (3dje gymet man ser men sista man möter en ledare i.

När han väl kommer fram så kommer det Team (.........) och strider med sin mamma.

Hon förlorar lätt.

En av Teamets adminsar skickar sin (valfri pokemon) på dig så att du svimmar.

-Skärmen tonas ner till svart-

Man vaknar av att din Rival öser hänsynslöst vatten över ditt huvud.

Man hoppar upp och hinner inte gå någonstans innan Rivalen släpar med dig till gräset lite utanför staden.

Där säger han att du har varit legat svimmad i två timmar och ingen har vågat väcka dig. Du har också har missat när prof. (........) delar ut pokemon till vissa.

Han frågar dig vilken av (1.......), (2..........) och (3................) du helst skulle vilja ha.

Du säger att du helst vill ha (?............).

Men rivalen säger att han vill hjälpa en och går in i gräset och möter en (?...........).

Han fångar den och ger den till dig.

Han säger också att han såg Teamet cykla iväg.

Och att en hade någonting som såg ut som en säck med en människa i.

Bra/dåligt?

Redigerat av Tibia Gamer
Gäst Lexal
Skrivet

Jag kommer att satsa seriöst på att hjälpa till med detta spel om du verkligen kan göra ett spel i GM.

Gäst Lexal
Skrivet (redigerat)

bra story, den får va med.

Lol?

Ansträngde mig inte ens!

Men när jag kollade igen såg jag att den inte var så dålig. ;)

Ens mamma:

Namn: Lizei

Pokemon typ: Dragon

Party ordning, pokemons:

1: Salamence lvl 45

2: Dragonite lvl 46

3: Flygon lvl 47

4: Kingdra lvl 49

P.S Bara 4 pokemon för att det inte finns så många dragon-type.

Så att de 4 får vara på lite högre lvl en jag hade tänkt. D.S

Info:

Bara 5 har klarat hennes gym, E4, Champion.

Redigerat av Lexal
Skrivet

Tänkte bara, måste staden man börjar i vara liten? I alla spel börjar man i en liten stad med sitt hus, rivalens hus och ett pokémon lab typ medan resten av städerna är typ stora. Kan man inte börja i en storstad som omväxling? :D

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...