Putside Skrivet 29 April 2006 Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 Jo, jag blir varje ggn lite småirriterad varje gång jag ska välja font. För man ser ju inte hur fonten ser ut i listan över de tillgängliga, vi kan jämföra med Ms Word. Där kan man se hur fonterna ser ut i listan men i ps så ser man bara namnet på fonten med samma stil på alla olika fonter. Förstår ni ? Och min fråga är: Om man kan fixa så att man ser hur fonten ser ut i ps ? Tack // The outside boy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 29 April 2006 Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 Nu ska jag se ifall jag har förstått detta. Du vill se hur fonten ser ut innan du använder till t.ex en avatar ? Vill få svar på det, innan jag kan hjälpa till. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 29 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 Jepp, stämmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 29 April 2006 Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 Men när du trycker på " T ", som du nog förmodligen vet vad det är ( När du ska skriva text så trycker du på T ), då kommer det upp en ny ruta där du skriver in en text, markera texten och välj en annan font, då kan du bläddra igenom hela font listan och se vilken som passar bäst. Blir det nog som hjälp ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 29 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 Nej, jag hänger inte riktigt med här, när ska jag trycka på "t" ? jag vet att om man trycker ctrl-t så kan man ju börja skriva men det ploppar inte upp någon ny ruta. Och trycker man bara på "t" så händer ingenting.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 29 April 2006 Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 Du trycker på " T ", sen på bilden du vill skriva i. Eller, hur vill du göra ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 29 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 jo nu när jag trycker på "T" så ploppar en liten ruta upp. Men den är tyvärr inte mycket till hjälp, den visar bara samma som tidigare + textstorlek mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 såhär gör du (om jag har förstått ditt problem rätt) tryck ctrl+K för att få upp Preferences Rutan. Där det står General väljer du Type. I nästa meny ser du till att 'Font Preview Size' är i checkad. Välj helst large på preview size. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 30 April 2006 Rapport Dela Skrivet 30 April 2006 Skriv en text och markera den sen väljer du en font från listan så ser du hur det ser ut..enkelt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 1 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2006 såhär gör du (om jag har förstått ditt problem rätt) tryck ctrl+K för att få upp Preferences Rutan. Där det står General väljer du Type. I nästa meny ser du till att 'Font Preview Size' är i checkad. Välj helst large på preview size. Nästa meny ?Jag har svenska Ps cs.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 alltså menyn som kommer upp när du valt type(något på svenska i ditt fall) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 Jag kan se tecksnitten i listan, men min kompis kan det inte. Jag har CS2, han cs så det kan väl vara något med att du har ennan version. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.