Hoppa till innehåll

Turistaa I Kentucky

Torayami

Rekommendera inlägg

I sommar ska min familja och jag åka till kentucky i usa. Och jag undrar om någon har varit där och kan berätta om lite grejer man kan göra där. Alltså turist saker.

Tack på förhand :D !!

Redigerat av Mornie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

Google är din vän!

Använd google earth (alt. google maps) för att se hur det ser ut där.

Använd google bildsökning och sök på (?) hotellet ni ska bo på.

Använd google nätsökning för att läsa om vad man kan göra där.

Have FuN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte lita på google's sökningar. De tar oftast fram det största och mest berömda. Sök till exemplet på saker att göra i florida, disneyland kommer ofta upp. Aha tänker man, det verkar bra. Man betalar mycket för det och sen visar det sig att det är värdelöst. Just detta hände min familj. Fråga istället andra som varit där själva, de kan oftast säga vad de tyckte var bäst och vad som bara var turistfällor.

Eller fråga invånarna där (inte resebyråer m.m.) och fråga vad de rekomenderar, det gjorde vi och vi fick en mycket bättre upplevelse så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inte för att verka negativ eller tråkig, men Kentucky, av alla ställen i Usa så åker du till Kentucky. Kentuckys största stad har 249 000 invånare, det finns inget vatten (undantaget några floder), ligger mitt i USA och är troligtvis skit varmt mitt i sommaren. Dock så har jag hittat vad som verkar vara några av deras huvud attraktioner för turister.

Amaze'n Mazes Fort Venture

Western Lakes - LYON

Hwy U.S. 62

PO BOX 1169

EDDYVILLE, 42038

Abraham Lincoln Birthplace National Historic Site

HODGENVILLE - Louisville-Lincoln

2995 LINCOLN FARM RD

Kentucky Down Under is located by the Horse Cave exit (exit 58) off I-65 halfway between Louisville, KY and Nashville, TN.

Ph: 1-800-762-2869 or

270-786-2634

Sedan så finns det en massa saker som har med inbördeskriget, afrikansk kultur att göra.

Xade: Söker man på florida så nämns Disney land 1 gång på 3 sidor. (på sid 2 )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...