Torayami Skrivet 3 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2006 (redigerat) I sommar ska min familja och jag åka till kentucky i usa. Och jag undrar om någon har varit där och kan berätta om lite grejer man kan göra där. Alltså turist saker. Tack på förhand :D !! Redigerat 3 Maj 2006 av Mornie Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 3 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2006 Har inte varit där, men du kan alltid söka på Google. Testa med olika sökord som passar med dina frågor, har du turen med dig så får du svar på de flesta frågorna. ;) Hade gött. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 3 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2006 Bor det inte en massa bönder i Kentucky har jag för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torayami Skrivet 3 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2006 Det vet jag inte men jag har hört att det är väldigt fin natur där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 4 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2006 Google är din vän! Använd google earth (alt. google maps) för att se hur det ser ut där. Använd google bildsökning och sök på (?) hotellet ni ska bo på. Använd google nätsökning för att läsa om vad man kan göra där. Have FuN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 4 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2006 Man kan inte lita på google's sökningar. De tar oftast fram det största och mest berömda. Sök till exemplet på saker att göra i florida, disneyland kommer ofta upp. Aha tänker man, det verkar bra. Man betalar mycket för det och sen visar det sig att det är värdelöst. Just detta hände min familj. Fråga istället andra som varit där själva, de kan oftast säga vad de tyckte var bäst och vad som bara var turistfällor. Eller fråga invånarna där (inte resebyråer m.m.) och fråga vad de rekomenderar, det gjorde vi och vi fick en mycket bättre upplevelse så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2006 inte för att verka negativ eller tråkig, men Kentucky, av alla ställen i Usa så åker du till Kentucky. Kentuckys största stad har 249 000 invånare, det finns inget vatten (undantaget några floder), ligger mitt i USA och är troligtvis skit varmt mitt i sommaren. Dock så har jag hittat vad som verkar vara några av deras huvud attraktioner för turister. Amaze'n Mazes Fort Venture Western Lakes - LYON Hwy U.S. 62 PO BOX 1169 EDDYVILLE, 42038 Abraham Lincoln Birthplace National Historic Site HODGENVILLE - Louisville-Lincoln 2995 LINCOLN FARM RD Kentucky Down Under is located by the Horse Cave exit (exit 58) off I-65 halfway between Louisville, KY and Nashville, TN. Ph: 1-800-762-2869 or 270-786-2634 Sedan så finns det en massa saker som har med inbördeskriget, afrikansk kultur att göra. Xade: Söker man på florida så nämns Disney land 1 gång på 3 sidor. (på sid 2 ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torayami Skrivet 4 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2006 Ska säga det till mina föräldrar. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu vart vi ska åka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.